سریال بازی مرکب محرک تازه رشد مالی کره جنوبی

به گزارش وبلاگ پوشه، سریال اسکوئید گیم که پخش آن از 17 سپتامبر گذشته از شبکه سینمایی اینترنتی نتفلیکس شروع شده، با جلب بیننده های پرشمار در سطح دنیا به محرک تازه رشد مالی کره جنوبی بدل شده است.

سریال بازی مرکب محرک تازه رشد مالی کره جنوبی

به گزارش یورونیوز، این سریال که با نام بازی مرکب در ایران معروفیت یافته، مطابق اعلام شرکت نتفلیکس به پرمخاطب ترین سریال در حال پخش این شبکه بدل شده است و یکسال پس از نمایش پیروز فیلم کره ایِ پارازیت (انگل) که برنده جایزه اسکار شده بود، نشان دهنده ادامه حضور پررنگ کره جنوبی در بازار جهانی محصولات فرهنگی است. چنان که شرکت نتفلیکس اعلام نموده که همکاری سال گذشته این شرکت با صنعت فیلم و سریال کره جنوبی، در مجموع موجب تزریق 1.9 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور شده است.

گزارش این شرکت چند ملیتی آمریکایی بعلاوه نشان می دهد که نتفلیکس در فاصله سال های 2016 تا 2020 میلادی پیروز به ایجاد 16 هزار شغل تمام وقت در کره جنوبی شده و عایدی صنعت سرگرمی این کشور هم تحت تاثیر همکاری با این شرکت طی چهار سال گذشته 4.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

اکنون با پیروزیت سریال بازی مرکب انتظار می رود که رشد صنعت سرگرمی و سرگرمیات کره جنوبی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

البته افزون بر صنعت سینما، کره جنوبی طی سال های اخیر در جهانی کردن موسیقی پاپ خود هم پیروز بوده و توانسته با آثار گروه بی تی اس صدر لیست پرفروش ترین آهنگ های بازار آمریکا را هم تصرف کند.

کره جنوبی در مجموع طی سال گذشته میلادی پیروز شده 10.8 میلیارد دلار از محل صادرات محتوای فرهنگی و محصولات صنعت سرگرمی خود عایدی کسب کند؛ رقمی که از صادرات محصولات لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی فراتر رفته است.

ارزش صادرات صنعت سرگرمی کره جنوبی، شامل بازی، موسیقی، فیلم و برنامه های تلویزیونی طی سال گذشته 6.3 درصد رشد نموده است؛ آنهم در حالی که ارزش کل صادرات این کشور تحت تاثیر رکورد ناشی از همه گیری ویروس کرونا 5.4 درصد افت نموده بود.

داده های مرکز آمار کره جنوبی بعلاوه نشان می دهد که نرخ رشد اشتغال در بخش سرگرمی و سرگرمی این کشور در فاصله سال های 2009 تا 2019 میلادی بیش از 27 درصد بوده؛ در حالی که این نرخ در بخش صنعت کره جنوبی به اسم موتور محرک اقتصاد این کشور تنها 20 درصد بوده است.

در همین حال، بنیاد کره ای تبادل فرهنگی بین المللی (KOFICE) هم با انتشار گزارشی اعلام نموده که رشد مخاطب فیلم ها، سریال ها و موسیقی فراوری شده از سوی هنرمندان کره جنوبی موجب افزایش 5.5 درصدی فروش محصولات مصرفی این کشور مانند لوازم آرایشی، پوشاک و محصولات غذایی شده است.

این گزارش بعلاوه حاکیست که 13 درصد گردشگران خارجی که در سال 2019 میلادی به کره جنوبی سفر نموده اند، تحت تاثیر مشاهده فیلم و سریال های کره ای و تنها با هدف تجربه فرهنگ عامه و حضور در رویداد های فرهنگی به این کشور آمده بودند و در مجموع هم 2.7 میلیارد دلار در کره جنوبی هزینه نموده اند.

منبع: فرارو

به "سریال بازی مرکب محرک تازه رشد مالی کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال بازی مرکب محرک تازه رشد مالی کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید