ساخت سلول های انرژی قدرتمند با جلبک های دریایی

به گزارش وبلاگ پوشه، محققان کانادایی دانشگاه کنکوردیا مدت ها بود به دنبال یافتن منبع قدرتمندی بودند که در دنیا نادیده گرفته شده یا به آن پرداخته نشده است. این گروه تحقیقاتی پیروز به فراوری یک سلول انرژی شده که در فرآیندهای طبیعی فتوسنتز و تنفس در جلبک های سبز آبی را مهار می نماید.

ساخت سلول های انرژی قدرتمند با جلبک های دریایی

این microorganisms با عنوان cyanobacteria نیز شناخته می گردد که می توان آن را در هر اکوسیستمی در این سیاره یافت. زنجیره انتقال الکترون با تنفس و همینطور فتوسنتزهای این موجود زنده در تمامی عرض های جغرافیایی پیدا شده است.

پرفسور Muthukumaran Packirisamy سرپرست این تیم تحقیقاتی و استاد مهندسی دانشگاه کنکوردیا می گوید: ما با کشف و همینطور استفاده از فرآیندی که در سراسر دنیا رخ می دهد به یک تکنولوژی جدید دست پیدا نموده ایم که می تواند به راه های ارزان تری برای فراوری انرژی بدون کربن منجر گردد.

پیش از این نیز محققان آلمانی از جلبک ها در ساختمان سازی استفاده نموده بودند یا در مقیاس کوچکتر لامپ های جلبکی ساخته شده بودند که نشان از اهمیت جلبک ها دارند. محققان معتقدند، جلبک ها می توانند بهترین پتانسیل برای فراوری انرژی به عنوان ذخیره کننده biodiesel باشند.

نمونه اولیه سلول انرژی فتوسنتزی تیم تحقیقاتی کنکوردیا در مقیاس کوچک ساخته و مورد آزمایش قرار می گیرد. جلبک ها در یک محفظه آند و در کنار کاتد و غشای تعامل پروتون قرار می گیرند. یک بار خارجی که به دستگاه متصل است، الکترون های منتشر شده توسط جلبک ها را به سطح الکترود می فرستد.

بنا به گزارشات منتشر شده، این سلول قادر به اندازه گیری ولتاژ مداری در حدود 933 میلی ولت است. در حالی که اوج قدرت از 175 میکرووات تحت بار خارجی 850 اهم را حاصل می نماید. محققان کانادایی معتقدند سلول میکرو فتوسنتزی انرژی μPSC می تواند یک چگالی قدرت 36.23 میکرو وات بر سانتی متر مربع، تراکم ولتاژ 80 میلی ولت بر سانتی متر مربع و چگالی جریان 93.38 میکروآمپر بر سانتی متر مربع را فراوری کند.

محققان کانادایی معتقدند این دستگاه هنوز کوچک تر از آن است که بتواند وارد فضای تجاری سازی گردد اما می توان امیدوار بود که این سلول ها در دستگاه های تلفن همراه یا رایانه ها استفاده شده و در نهایت به یک منبع اصلی انرژی مبدل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساخت سلول های انرژی قدرتمند با جلبک های دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سلول های انرژی قدرتمند با جلبک های دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید