رکورد تاریخی نینتندو سوییچ؛ 30 بازی پرفروش هفته همگی مختص این کنسول

به گزارش وبلاگ پوشه، طبق معمول، فامیتسو گزارشی از پرفروش ترین بازی های هفته ی ژاپن را اعلام کرده است. با این وجود، نکته بسیار جالب و قابل توجهی در این آمار دیده می شود. همه 30 بازی پرفروش هفته بازی های کنسول نینتندو سوییچ بوده اند.

رکورد تاریخی نینتندو سوییچ؛ 30 بازی پرفروش هفته همگی مختص این کنسول

این گزارش شامل فروش بازی ها از تاریخ 2 تا 8 اوت بوده است. Game Data Library که ادعا می شود بزرگ ترین مجموعه داده های فروش بازی های ژاپنی را در اینترنت در اختیار دارد، بیان می کند که این یک دستاورد بی سابقه است. از سال 1988 که 30 بازی اول فهرست متعلق به کنسول فامیکام (یا همان NES) بوده، چنین چیزی محقق نشده بود. این یعنی در طول 33 سال اخیر این اولین باری است که شاهد چنین آمار فوق العاده ای بوده ایم.

از زمانی که به شیوه چند فرمتی رسیده ایم و شاهد کنسول های مختلفی از یک خانواده کنسول ها بوده ایم، هیچگاه یک پلتفرم نتوانسته تمامی 30 بازی فهرست پرفروش ترین های هفته ژاپن را به خود اختصاص دهد و به همین علت می توان گفت که سوییچ اولین دستگاهی است که پیروز به رسیدن به چنین دستاوردی شده است.

در اوایل دهه 1990 چیز عجیبی نبود که 30 بازی پرفروش فهرست ترکیبی از بازی های فامیکام، سوپر فامیکام و گیم بوی باشد اما هیچگاه این اتفاق فقط برای یک کنسول نیفتاده است. این اتفاق بی سابقه است و اولین باری است که تمامی بازی ها جدول به یک پلتفرم اختصاص داشته است.

رتبه اول پرفروش ترین بازی هفته پیش ژاپن در اختیار نسخه نینتندو سوییچ بازی ماینکرفت بوده است و پس از آن هم بازسازی HD بازی The Legend of Zelda: Skyward Sword رتبه دوم را در اختیار گرفته است. تداوم محبوبیت سوییچ در ژاپن و پشتیبانی فوق العاده نینتندو از این کنسول تنها یکی از عوامل این دستاورد بزرگ است.

نکته جالب اینجاست که از دهه 80 میلادی تا به اکنون این اولین باری است که نینتندو فقط یک کنسول فعال دارد. آن ها بیشتر اوقات دو کنسول فعال و کاملا متفاوت را در بازار ارائه کرده اند که یکی از آن ها کنسول خانگی و دیگری کنسول دستی بوده است. با این حال، رویکرد هیبریدی کنسول نینتندو سوییچ که امکان استفاده از دو حالت را به طرفداران داده است، این فرصت را برای نینتندو فراهم کرده که تمام تمرکز خود را روی یک سخت افزار قرار دهد.

در حالی که کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 با کمبود موجودی روبرو است و از آن طرف هم ایکس باکس هیچگاه اقبال زیادی در ژاپن نداشته است، این نینتندو است که با کنسول سوییچ در ژاپن یکه تازی می کند. جالب است که در این ماه ها و سال های اخیر بعضی از انتقادها به سونی وارد شده است که چرا مانند گذشته به بازار ژاپن توجه بسیاری ندارد اما اگر بخواهیم با توجه به شواهد بازار فروش کنسول ها سخنی بگویم، شاید بهتر است بگوییم که بیش از اینکه سونی بازار ژاپن را رها کرده باشد، این بازار ژاپن است که سونی را رها کرده و برخلاف گذشته به سونی استقبال بسیاری نشان نمی دهد. هرچند، ممکن است در ادامه حیات پلی استیشن 5 اوضاع کمی بهتر شود اما بدیهی است که این بازار در حال حاضر کاملا متعلق به نینتندو است.

فارغ از این مسائل، هفته آرامی را از نظر فروش بازی ها در ژاپن سپری کرده ایم. فقط یک بازی تازه منتشر شده است که آن هم در جایگاه بیست و چهارم جدول قرار گرفته است. با وجود اینکه نسخه نینتندو سوییچ بازی ماینکرفت صدرنشین بوده است اما در این هفته فقط 14 هزار و 912 نسخه فروخته است.

فهرست کامل پرفروش ترین بازی های ژاپن در هفته گذشته

رتبهنام بازی
1Minecraft
2The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
3Crayon Shin-chan: Ora to Hakase no Natsuyasumi - Owaranai Nanokakan no Tabi
4Mario Kart 8 Deluxe
5Ring Fit Adventure
6Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban!
7Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin
8Super Smash Bros. Ultimate
9eBaseball Pro Baseball Spirits 2021: Grand Slam
10Game Builder Garage
11Super Mario 3D World + Bowsers Fury
12Super Mario Party
13Miitopia
14Animal Crossing: New Horizons
15Mario Golf: Super Rush
16Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics
17Pokemon Sword / Shield
18Monster Hunter Rise
19Mario & Sonic at the Tokyo 2020 Olympic Games
20Splatoon 2
21The Legend of Zelda: Breath of the Wild
22The Great Ace Attorney Chronicles
23NEO: The World Ends With You
24The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel II
25New Pokemon Snap
26Taiko no Tatsujin: Drum ‘n Fun
27Ace Angler: Nintendo Switch Version
28Human Fall Flat
29Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age Definitive Edition
30Super Mario Maker 2

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "رکورد تاریخی نینتندو سوییچ؛ 30 بازی پرفروش هفته همگی مختص این کنسول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد تاریخی نینتندو سوییچ؛ 30 بازی پرفروش هفته همگی مختص این کنسول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید