رصد فاضلاب برای ردیابی موج دوم کرونا

به گزارش وبلاگ پوشه، گروهی از محققان بین المللی در حال توسعه روش هایی برای بررسی آب فاضلاب جهت ردیابی موج دوم شیوع ویروس کرونا هستند.

رصد فاضلاب برای ردیابی موج دوم کرونا

به گزارش وبلاگ پوشه از فارس، گروهی از محققان بین المللی در حال توسعه روش هایی برای بررسی آب فاضلاب جهت ردیابی موج دوم شیوع ویروس کرونا هستند.

این گروه از کارشناسان، در حال تحقیق روی تکنیک های جدیدی هستند که می توانند بدون نیاز به آزمایش افراد، میزان آلودگی در یک جامعه را معین کنند.

محققان باور دارند، روش های جدید استاندارد شده می توانند ویروس موجود در فاضلاب را شناسایی کنند و تصویری از شیوع انتشار کروناویروس ارائه دهند.

گروه مذکور که توسط بنیاد تحقیقات آب گرد هم آمده و مهندسانی از دانشگاه شفیلد را شامل می شوند، در حال تولید طیف وسیعی از بهترین شیوه ها در مورد استفاده از فاضلاب به منظور ردیابی موج دوم ویروس کرونا هستند.

این موارد شامل جمع آوری و ذخیره نمونه های فاضلاب و استفاده از ابزارهای ژنتیک مولکولی برای شناسایی سطح Covid-19 در نمونه های فاضلاب است.

محققان می گویند: فاضلاب پتانسیل بسیار زیادی برای ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد زمان و شدت شیوع کووید 19 در جوامع را دارد.

پروفسور Vanessa Speight، از دانشکده مهندسی ساختمان و سازه دانشگاه شفیلد در حال تحقیق در مورد تکنیک هایی است که به طور قابل اعتماد داده های جمع آوری شده از نمونه فاضلاب را تفسیر کند.

نتایج وی می تواند به ایجاد یک نقشه دقیق تر از شیوع انتشار ویروس کمک کرده و ظهور موج دوم بیماری همه گیر را نشان دهد.

منبع: جام جم آنلاین

به "رصد فاضلاب برای ردیابی موج دوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد فاضلاب برای ردیابی موج دوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید