خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در کمین افراد واکسینه نشده

به گزارش وبلاگ پوشه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نسبت به خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، هشدار داد.

خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در کمین افراد واکسینه نشده

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پوشه دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان های استان، تاکید کرد: مجموعه سلامت استان با تلاش شبانه روزی برای ایجاد شرایطی مطلوب در کنترل بیماری کووید19، خواستار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهفرایندان در کنار انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس است.

او با اشاره به افزایش تعداد مراجعه مردم استان به مراکز 16 ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا اضافه نمود: مدیریت و کنترل مطلوب بیماری کووید19، بدون مشارکت آحاد مردم میسر نیست و ضرورت دارد همه شهفرایندان نسبت به این امر احساس مسوولیت داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهفرایندان خواست تا در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا با انجام تست های تشخیصی در صورت نیاز، در زمان مناسب از بیماری خود آگاه شده و از شدت یافتن بیماری و نیاز به بستری در مراکز درمانی پیشگیری شود.

دکتر لطفی یکی از راه چاره های اصلی مهار کروناویروس و پیشگیری از موج های بعدی آن در سطح جامعه را واکسیناسیون خواند و اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان، مشغول انجام سریع واکسیناسیون علیه این بیماری است و ضرورت دارد جمعیت هدف در استان برای ایمنی بیشتر در برابر این بیماری، دریافت سریع واکسن را جدی بگیرند.

بررسی آخرین شرایط واکسیناسیون در پایگاه های استان، شرایط ابتلا در منطقه ها مختلف استان، آمار نمونه های اجرا شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تا به امروز، علت های جان باختن مبتلایان در 24 ساعت گذشته، شرایط سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان و فرایند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی از دیگر محور هایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، چگونگی فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، اندازه مراجعه به این مراکز و آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را بررسی کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه هم در این نشست به بیان توضیحاتی در خصوص آمار های ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس، مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان ها و شیوه خدمت رسانی به آنان، اندازه سهمیه واکسن کروناویروس، ظرفیت تخت های بستری و ویژه بیمارستان های استان، پرداختند.

چهارصد و نوزدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز چهاردهم مهر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در کمین افراد واکسینه نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در کمین افراد واکسینه نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید