دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف فوری سرکوب ها در میانمار شد

به گزارش وبلاگ پوشه، دبیر کل سازمان ملل امروز دوشنبه در اظهاراتی خواستار توقف فوری زور وحشیانه توسط عاملان اصلی کودتای نظامی در میانمار شده است.

دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف فوری سرکوب ها در میانمار شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ضمن مخالفت با استفاده از زور و نیروی وحشیانه توسط عاملان اصلی کودتای نظامی در میانمار، از ارتش این کشور خواست تا فورا سرکوب معترضان را متوقف کرده و زندانیان را آزاد کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ پوشه بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش وی در اظهاراتی در شورای حقوق بشر سازمان ملل افزود: امروز از ارتش میانمار می خواهم تا فورا سرکوب را متوقف کند. زندانیان سیاسی را آزاد کنید. به خشونت انتها دهید. به حقوق بشر احترام بگذارید، به عزم و اراده مردم در انتخابات اخیر احترام بگذارید.

اتحادیه اروپا درصدد اعمال تحریم

این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز قصد دارند امروز دوشنبه از اعمال تحریم ها علیه ارتش میانمار به خاطر کودتای اخیر در این کشور حمایت کنند.

نشست وزرای خارجه 27 کشور اروپایی در بروکسل برگزار می شود و آنتونی بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا نیز به صورت ویدئوکنفرانس در این نشست حضور خواهد داشت.

دیپلمات های اروپایی گفتند: وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند از رژیم جدید تحریم های حقوق بشری برای نخستین بار استفاده کنند و افرادی را که مسئول سرکوب و نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف هستند، با توقیف اموال و دارایی ها و ممنوعیت صدور ویزا مجازات کنند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستار یک واکنش متحد و قاطع از سوی اروپا در برابر ناقضان حقوق بشر شده است.

اتحادیه اروپا ظاهرا قصد دارد فرماندهان ارشد ارتش میانمار را که با کودتا به قدرت رسیده اند، با تحریم ها و مجازات های هدفمند، تنبیه کند.

بورل خشونت علیه تظاهرات مسالمت آمیز و آرام در میانمار را محکوم کرده و گفته است، اتحادیه اروپا تصمیمات متناسبی را اتخاذ خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف فوری سرکوب ها در میانمار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف فوری سرکوب ها در میانمار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید