دانستنی های علمی؛ مهم ترین نشانه های افسردگی در مردان، علت زوال عقل چیست؟، خوراکی دم دستی برای تسکین درد های کولیکی نوزاد

به گزارش وبلاگ پوشه، تحقیقات اولیه نشان می دهد که کم کردن اندکی از حجم وعده های غذایی ممکن است کلیدی برای دستیابی به زندگی طولانی تر باشد.

دانستنی های علمی؛ مهم ترین نشانه های افسردگی در مردان، علت زوال عقل چیست؟، خوراکی دم دستی برای تسکین درد های کولیکی نوزاد

به گزارش خبرنگار، در این گزارش جدیدترین دانستنی های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید، را دنبال می کنیم.

کم کردن وزن؛ افزایش طول زندگی

تحقیقات اولیه نشان می دهد کم کردن اندکی از حجم وعده های غذایی ممکن است کلیدی برای دستیابی به زندگی طولانی باشد، طبق یک کارآزمایی بالینی، افرادی که بیش از 2 سال، میزان مصرف کالری خود را فقط 15 درصد کاهش داده بودند، کاهشی چشمگیر در میزان متابولیسم بدن خود مشاهده کردند، از این رو پزشکان توصیه می نمایند برای کاهش وزن در ابتدا میزان حجم غذا را کاهش دهید تا به مرور زمان به کاهش وزن دست یابید.

علت زوال عقل چیست؟

زوال عقل از دست رفتن توانایی های شناختی و درک محیط است که باعث بروز مشکل در فعالیت های روزمره زندگی می گردد؛ توانایی درک اختلال یافته می تواند شامل کاهش حافظه (شایع ترین حالت)، زبان تکلمی، موقعیت بینایی و مکانی، محاسبه اعداد، قضاوت و توانایی حل مسائل باشد. چنانچه زندگی روزمره آسیبی نبیند، اما کمبود های دیگر وجود داشته باشد به این حالت کاهش درک شناختی ملایم (mild cognitive impairment) یا MCI گفته می گردد.

نشانه های افسردگی در مردان چیست؟

افسردگی در مردان به طوری قابل توجه گزارش نشده و مخفی باقی مانده است؛ مردانی که از افسردگی شدید یا بالینی رنج می برند، کمتر مشتاق درخواست یاری و یاری هستند و کمتر درباره تجربیات و مسائل شان صحبت نمایند؛ نشانه های افسردگی در مردان ممکن است تحریک پذیری (بی قراری), خشم و عصبانیت، مصرف الکل و دارو (مصرف خودسرانه داروخود می تواند دلیل و مسببی برای ابتلا به افسردگی باشد نسبت به نتیجه آن) را شامل گردد، سرکوب احساسات منفی نیز می تواند به طور مستقیم به ایجاد رفتار های خشن چه در محیط داخل و چه در خارج، از محل زندگی منجر گردد.

آیا کاهش اشتهای کودک با بدغذایی او ارتباط دارد؟

کاهش اشتهای کودک به معنای بدغذایی او نیست، معمولاً وزن بچه ها در سرانجام سال اول به سه برابر وزن تولدشان می رسد، این افزایش وزن در سال دوم به نصف، کاهش پیدا می نماید و از سه سالگی تا سن پیش از بلوغ و بلوغ، روند افزایش قد و وزن، کُند، اما مداوم می گردد، از سه سالگی به بعد سالی 6 تا هشت سانتی متر افزایش قد و 2 تا سه کیلوگرم افزایش وزن برای بچه ها قابل قبول است.

تسکین درد های کولیکی نوزاد با دانه رازیانه

دانه رازیانه حاوی استروژن است که موجب افزایش شیر مادر می گردد؛ دانه رازیانه راحت الهضم است و موجب تسکین درد های کولیکی و دلپیچه نوزاد می گردد، مصرف چای رازیانه موجب کاهش وزن و برگشت سریعتر به وزن قبل بارداری می گردد، این دانه را می توان همراه با ادویه های دیگر به سبزیجات و سایر غذا ها افزود، همچنین می توان آن را به چای خود اضافه نموده و یا چند دانه از آن را با شیر جوشانده و نوشیدنی آن را مصرف کنید. چند دانه رازیانه را نیز پس از هر وعده غذایی می توان در دهان قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانستنی های علمی؛ مهم ترین نشانه های افسردگی در مردان، علت زوال عقل چیست؟، خوراکی دم دستی برای تسکین درد های کولیکی نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های علمی؛ مهم ترین نشانه های افسردگی در مردان، علت زوال عقل چیست؟، خوراکی دم دستی برای تسکین درد های کولیکی نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید