خبرنگاران خیران اصفهان 210 میلیارد ریال به بیماران کرونایی یاری کردند

به گزارش وبلاگ پوشه، اصفهان- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خیران استان اسفند سال گذشته تا بهمن سال جاری 210 میلیارد ریال به بیماران مبتلا به کرونا یاری خیرخواهانه کردند.

خبرنگاران خیران اصفهان 210 میلیارد ریال به بیماران کرونایی یاری کردند

کمال حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با وبلاگ پوشه اضافه نمود: به همت مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان از این پس امکان یاری الکترونیکی مردم برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا در پی راه اندازی سامانه قبوض برخط فراهم شده است تا نیکوکاران نذورات خود را بدون احتیاج به مراجعه حضوری پرداختکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارسال رسید دریافت وجه پس از واریز مبلغ، اتصال به درگاه بانکی امن و ارائه گزارش های دقیق ماهانه از مجموع تراکنش های خیران را از جمله مزایای این سامانه الکترونیکی برشمرد.

وی بیان نمود: شهروندان درصورت تمایل به انجام اقدام های عام المنفعه می توانند به وسیله این سامانه هر ماه، مبلغی را برای یاری به بیماران مختلف تخصیص دهند که پس از ثبت نام در سامانه در بازه های زمانی هفتگی یا ماهانه، پیغام های یادآوری جهت پرداخت نذورات به مشترکان ارسال می گردد.

رییس هیات مدیره مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه در یکسال اخیر در شهر اصفهان حدود 20 میلیارد ریال یاری برای یاری به بیماران مبتلا به کرونا جمع آوری شده است اظهارداشت: از محل این اعتبار تا به امروز 15 عدد تشک مواج، 50 دستگاه یاری تنفسی (بای پپ)، 320 دستگاه سنجش اکسیژن خون(پالس اکسیمتر)، 27 عدد تخت آی سی یو، 40 عدد دستگاه نوار قلب و 30 هزار ماسک پارچه ای تهیه و به مراکز درمانی درگیر کرونا نظیر بیمارستان های امین، خورشید و الزهرا (س) اهدا شده است.

وی به خرید 2 دستگاه خودروی نگهداری و حمل واکسن برای توزیع واکسن کرونا در مناطق مختلف استان اصفهان به مبلغ 5 میلیارد ریال اشاره و اعلام نمود: مداوا و بهبود بیماران مبتلا به کرونا هزینه های فراوانی برای تامین و ارتقای تجهیزات پزشکی احتیاج دارد که یاری های نیکوکارانه شهروندان در این زمینه می تواند بار بزرگی از دوش فعالان حوزه بهداشت و درمان استان بردارد.

حیدری فرهنگ سازی و ترویج سنت نیکوی نذر سلامت را یکی از احتیاجهای مبرم جامعه در شرایط همه گیری کرونا بیان نمود و اضافه نمود: براساس آمارهای موجود، در یک سال گذشته 70 درصد از خیران حوزه بهداشت و سلامت استان یاری های خود را به خرید تجهیزات پزشکی، 20 درصد برای درمان بیماران و 10 درصد نیز به تجهیز آزمایشگاه های کرونا اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی دریافت یاری های خیرانه با تفکیک اهداف خیران امکان دریافت بازخوردهای دقیق آماری را فراهم نموده است اظهارداشت: الکترونیکی شدن فرآیند دریافت نذورات حوزه بهداشت و سلامت گامی همسو با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کاهش تعاملات حضوری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شماره تماس 34488862 و سامانه الکترونیکی ستاره 780 ستاره 3223 مربع را روش های پیشنهادی برای اعطای یاری به بیماران مبتلا به کرونا مطرح کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد و خیریه های استان نیز می توانند ضمن تعامل با مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان از مزایا و امکانات این سامانه بهره مند شوند.

حیدری یادآور شد: در 10 سال گذشته از محل یاری های خیرانه مردم به مجمع خیران بهداشت و سلامت ، 540 باب واحد بهداشتی در نقاط مختلف استان اصفهان تاسیس و 30 هزار تجهیزات مختلف بهداشتی خریداری شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خیران اصفهان 210 میلیارد ریال به بیماران کرونایی یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیران اصفهان 210 میلیارد ریال به بیماران کرونایی یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید