جهان با بدترین بحران اقتصادی 90 سال اخیر روبرو شده است ، رکودی شدید در پیش است

به گزارش وبلاگ پوشه، در حالی که دولت های سراسر جهان درگیر مبارزه با پاندمی ویروس کرونا هستند، صندوق بین المللی پول هشدار داد که اقتصاد جهان بدترین رکود خود از 1930 تا به امروز را تجربه خواهد کرد.

جهان با بدترین بحران اقتصادی 90 سال اخیر روبرو شده است ، رکودی شدید در پیش است

به گزارش وبلاگ پوشه مهر به نقل از سی ان بی سی نوشت: در حالی که دولت های سراسر جهان درگیر مبارزه با پاندمی ویروس کرونا هستند، صندوق بین المللی پول هشدار داد که اقتصاد جهان بدترین رکود خود از 1930 را تجربه خواهد کرد.

این سازمان که پایگاه آن در واشنگتن واقع شده است اعلام کرد اقتصاد جهانی در سال 2020 بیش از 3 درصد آب خواهد رفت. این دقیقاً برعکس پیش بینی قبلی این سازمان در ماه ژانویه است. در آن ماه پیش بینی شده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری 3.3 درصد رشد کند.

گیتا گوپیناس، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول، گفت: احتمال اینکه اقتصاد جهانی سال جاری بدترین رکود خود از 1930 تا کنون را تجربه کند بسیار بالاست. این بحران از بحران اقتصادی بزرگ 10 سال پیش (2008-2009) بسیار بدتر است.

در ماه ژانویه پیش بینی شده بود که رشد اقتصادی جهان در سال 2021 برابر با 3.4 درصد خواهد شد. حالا در پیش بینی جدید این رقم به 5.8 درصد افزایش یافته است. البته باید در نظر داشت به دلیل اینکه مبنای رشد اقتصادی، شرایط اقتصاد جهان در سال قبل است، حالا این رشد مبنای کوچک تری خواهد داشت.

گوپیناس در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: این بحرانی است که در آن شوک اقتصادی با سیاست گذاری های اقتصادی کنترل نمی شود و مشخص نیست که این پاندمی چه موقع به خاتمه می رسد.

آی ام اف نام این بحران اقتصادی را قرنطینه بزرگ (گریت لاک دان) گذاشته است. این در حالی است که بحران اقتصادی 2008-2009 بحران اقتصادی جهانی نام گرفت و بحران اقتصادی دهه 1930 ناامیدی بزرگ نام داشت.

  • آمریکا رهبری جهان را از دست می دهد؟ | برنده و بازنده سیاسی کرونا
منبع: همشهری آنلاین

به "جهان با بدترین بحران اقتصادی 90 سال اخیر روبرو شده است ، رکودی شدید در پیش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهان با بدترین بحران اقتصادی 90 سال اخیر روبرو شده است ، رکودی شدید در پیش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید