جاذبه گردی رایگان در سنت پترزبورگ!

به گزارش وبلاگ پوشه، جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ

سفر به روسیه و دیدن جاذبه های آن در هر کدام از شهرهایش، یکی از بهترین کارهایی است که در این تابستان پیش رو می توانید انجام دهید. یکی از شهرهای بسیار معروف این کشور که پر است از جاذبه های مختلف بسیار دیدنی، سنت پترزبورگ است. درباره این شهر و دیدنی هایش نکته جالبی وجود دارد! لازم نیست همیشه برای بازدید از جاذبه های سنت پترزبورگ، پولی را پرداخت نمایید. در واقع بازدید از برخی جاذبه های این شهر روسی یا همیشه و یا در برخی از اوقات کاملا رایگان می باشد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ را مورد بررسی قرار دهیم.

جاذبه گردی رایگان در سنت پترزبورگ!

معرفی جاذبه های رایگان سنت پتربورگ

دقیقا در بهترین روزها برای سفر به روسیه و شهرهای معروفش همچون سنت پترزبورگ و مسکو قرار گرفته ایم و اگر که قصد سفر خارجی دارید، حیف است که بهترین زمان برای سفر به این کشور را از دست بدهید. اگر بیشترین عاملی که شما را در خرید تور روسیه مردد می کند هزینه ها هستند که در این زمینه باید بگوییم که ما می خواهیم هر قسمتی از سفر که ممکن است شما را به خرج کردن وا دارد را بررسی کنیم. به هر حال یا یک راه دیگری برای جایگزینی هزینه ها پیدا خواهیم کرد یا این که گزینه کم هزینه تری را به شما معرفی خواهیم نمود. یکی از هزینه های پیش آمدی در سفر هر کسی، بازدید از جاذبه هایی است که باید برای بازدید از آن ها بلیت بخرید و یا مبلغی را به عنوان ورودی بپردازید.

به هر حال سنت پترزبورگ هم شهر زیبایی است که با موزه فرق چندانی ندارد. پس با این اوصاف کاملا طبیعی است که وقتی در این شهر هستید، بخواهید تا حداقل از معروف ترین جاذبه هایش دیدن کنید. به همین خاطر ما در ادامه می خواهیم جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ را به شما معرفی نماییم تا در سفرتان به این شهر روسی که به آن مهد تمدن روس ها هم می گویند بتوانید جاذبه گردی مفید اما رایگانی را داشته باشید.

  • بازدید از موزه و گالری هایی که در بین جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ هستند!

با این که برای بازدید برخی از موزه های تاریخی و زیبای این شهر باید حتما هزینه بلیت را متقبل شوید اما، در میان آن ها هستند موزه هایی که به شما این اجازه را می دهند تا به صورت کاملا رایگان از آن ها بازدید نمایید. موزه هایی همچون: موزه زیگموند فروید و ولادیمیر ناباکوف در تمامی روزهای سال رایگان هستند. مورد بعدی ما گالری هایی هستند که بازدید از بسکمک از آنان کاملا رایگان است. این موزه ها بیشتر در زمینه هنرهای مدرن روسی هستند و اتفاقا بیشترشان از لحاظ ساختار پیشرفته هستند. این موزه ها بیشتر به صورت موزه گالری هستند به همین خاطر کمتر در پیوند اسم آنان به اسم موزه برخواهید خورد.

موزه مارینا گیسیچ | MARINA GISICH

حضور در این گالری و کافه هنرش به شما کمک می کند که آن چه در پسا پرده هنر مدرن روسیه و پیچیدگی هایش وجود دارد را به چشم خود ببینید. خیلی از کسانی که به سنت پترزبورگ سفر می کنند و اتفاقا هنرمند هم هستند، از این که موزه گالری مارینا گیسیچ در بین جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ قرار گرفته است؛ بسیار راضی هستند. اگر می خواهید تا به سنت پترزبورگ سفر کنید و در برنامه هایتان بازدید از مارینا گیسیچ را قرار داده اید، باید بگوییم که در ماه می که هم اکنون هم در آن هستیم، گالری DA!MOSCOW در این گالری در حال برگزاری است.

کی گالری | kgallery

این گالری در سال 2005 میلادی در شهر سنت پترزبورگ افتتاح شد و یه عنوان یکی از جاذبه های رایگان در سنت پترزبورگ به نمایش مجموعه آثار روسیه در زمان شوروی ها می پردازد.

از دیگر گالری های این مجموعه می توانیم؛ موزه آرت رفلکس، موزه بولثاوپ و گالری اسم را نام ببریم.

  • گشت و گزار فرهنگی در کتابخانه های سنت پترزبورگ

یکی از بهترین تفریحات و جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ که برای شما موجود است، کتاب گردی و گشت و گزار در بهترین جاذبه های شهر سنت پترزبورگ است. اگر که شما از کسانی هستید که به کتاب خواندن علاقه مندید، باید بگوییم که این که بین قفسه کتاب فروشی هایی همچون: بوک ووید (Bookvoed) که اتفاقا 24 ساعته هم باز هستند و همچنین کتاب فروشی دم نیگی (Dom Knigi) یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. این که شما در این کتاب فروشی ها مدت ها وقت بگذارید، مستلزم این نیست که حتما کتاب و یا وسیله فرهنگی دیگری که در این فروشگاه های کتاب وجود دارد را خریداری نمایید. در این کتاب فروشی ها می توانید تا کتابی را بردارید و بخوانید و یا اصلا هم نخریدش! جالبی این مغازه ها این است که کسی به هیچ عنوان به شما نمی گوید که باید مغازه را ترک کنید و یا ساعت خاصی برای شما نمی گذارند پس به راحتی به کتاب گردی خودتان ادامه دهید.

  • گردش در سواحل دریای بالتیک

دریای بالتیک یکی از بهترین تجربه های شما در هنگام بازدید از جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ خواهد شد. این دریای بسیار بزرگ و زیبا آن قدر جذاب و زیبا است که هوای عالی و تازه اش و سواحل تمیز و جذابش باعث می شوند تا این دریا و ساحل مشترک سنت پترزبورگ با این دریا، یکی از جاذبه های دینی در این شهر باشد. کافه ها و رستوران های دریایی زیادی در اطراف این دریاچه شکل گرفته اند که می توانند از شما پذیرایی لازم را به عمل آورند. بهترین زمان برای وقت گذراندن در سواحل دریای بالتیک، تابستان است و اگر زمستان گذرتان به این قسمت افتاد حتما زمانی را برای وقت گذرانی در آن انتخاب کنید که بادهای شدید نیاید.

  • بازدید از موزه های معروف در روزهایی خاص

اگر فکر می کنید که به این خاطر که می خواهید از همه چیز رایگان بازدید کنید پس نمی توانید از موزه های بزرگ در این شهر بازدید کنید، تفکر اشتباهی است! 2 تا از بهترین موزه های شهر سنت پترزبورگ که برای بازدید از آن ها باید بلیت خریداری نمایید، برنامه ای دارند که در برخی از روزها آن ها هم جزء جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ می شوند. برنامه این موزه ها از این قرار است که در برخی از روزهای ماه، ورود به آن ها برای عموم مردم آزاد و کاملا رایگان است. به طور مثال اگر دوست دارید تا موزه معروف سنت پترزبورگ یعنی موزه آرمیتاژ را ببینید، می توانید تا برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای اولین پنج شنبه ماه در این شهر باشید و بتوانید از آرمیتاژ بازدید کنید. موزه دیگر سنت پترزبورگ که بازدید از آن با هزینه است، موزه کونست کامرا (Kunstkamera) می باشد که در زمان پتر کبیر ساخته شده. بازدید از این موزه هم در سومین هفته هر ماه و در روز پنج شنبه کاملا رایگان است.

  • به تماشای کلیسای ارتدکس بنشینید

بازدید از بیشتر کلیساهای ارتدکس این شهر در بین جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ قرار می گیرد. برای رفتن به اکثر این کلیساها نیاز به پرداخت هزینه ورود نیست اما برای رفتن به آن باید کمی صبور باشید. این کلیساها بسیار زیبا هستند و از داخل و بیرون دارای معماری بسیار زیبا و خیره کننده ای، می باشند. یکی از این کلیساهای بسیار زیبا که حتی قدم زدن در باغش هم می تواند جالب باشد، کلیسای آلکساندر نوسکی است. این کلیسا را باید به عنوان پر اهمیت ترین کلیسای ارتدوکس در شهر سنت پترزبورگ معرفی نمود. ساختمان این کلیسا قبل از این که تبدیل به یک ساختمان مذهبی شود، محل زندگی خانواده تزار روسیه بوده است. با این که داخل و خارج این کلیسا به شدت زیباست اما، بیشترین عاملی که در معروف شدن این کلیسا تاثیرگذار بوده، گورستانی است که در محوطه این کلیسا قرار گرفته است. البته باید این را بدانید که بازدید از این قسمت گاهی مستلزم پرداخت هزینه بسیار کمی می شود. در این گورستان می توانید مزار شخصیت های ادبی تاثیرگذار روسیه همچون: داستایوفسکی و چایکوفسکی را هم ببینید.

  • بازدید از متروی سنت پترزبورگ

در کل، متروهای کشور روسیه به عنوان زیباترین و بهترین ایستگاه های مترو در جهان شناخته می شوند و خود یک جاذبه برای شهرهایشان هستند. از این رو، متروی سنت پترزبورگ یکی از زیباترین متروهای این کشور و جهان است و اتفاقا یکی از جاذبه های رایگان سنت پترزبورگ هم معرفی می شود. درباره متروی این شهر باید این را بدانید که؛ در هر ایستگاه آن شکل خاص معماری بسیار خیره کننده است و جنبه ای تاریخی به خود می گیرد. البته خود روس ها هم بسیار به جاذبه گردی در ایستگاه های سنت پترزبورگ علاقه مندند و بهترین و زیباترین ایستگاه ها از نظر آنان؛ کروسکی زاوود(Kirovskiy Zavod)، آفتوو(Avtovo)، بالتیسکایا(Baltiyskaya) و ناروسکایا(Narvskaya) می باشند. در سفرتان به سنت پترزبورگ حتما به متروهای این شهر سر بزنید و از موزه های زیرزمینی که در اطراف محیط ایستگاه های این متروها به وجود آمده، دیدن کنید.

  • تورهای گشت شهری رایگان سنت پترزبورگ

یکی از راه هایی که می توانید به وسیله آن از جاذبه ها و دیدنی های سنت پترزبورگ به صورت رایگان بازدید کنید این است که به وب سایت petersburgfreetour بروید و با ثبت نام در آن و مطلع شدن از برنامه های آنان در طی مدت زمان اقامتتان در این شهر برای یک روز هم که شده از برنامه های رایگان گشت هری رایگان به همراه آنان استفاده نمایید. این تورها معمولا از ساعت 11 صبح شروع می شوند و بعد از 2 الی 3 ساعت هم به پایان می رسند. خوبی این تورها این است که شما در مدت زمان کمی می توانید تا از مرکز شهر تا دیدنی ترین نقاط شهر را ببینید و با آن ها آشنا شوید. درباره تورلیدرهای این گشت های رایگان شهر سنت پترزبورگ نکته ای وجود دارد که دانستنش برای شما سودمند است. کسانی که وظیفه راهنمایی شما در طول این تور را دارند هم مهربان و صبور هستند و هم کاملا به زبان انگلیسی و تاریخچه بناها و تاریخ سنت پترزبورگ واقف هستند. از این رو می توانیم به شما اطمینان دهیم که شما اوقات خوبی را با آن ها خواهید داشت.

  • بازار اولدکا در سنت پترزبورگ

کلا بازارگردی یکی از کارهای مورد علاقه هر کسی است و سنت پترزبورگ و هر جای دیگر هم که باشد باز هم فرقی ندارد، این کار خودش یک جاذبه گردی تمام عیار است. به هر حال، در شمالی ترین قسمت این شهر؛ بزرگ ترین بازار روباز قرار گرفته است. بازار اولدکا سنت پترزبورگ یکی از بهترین گزینه های جاذبه گردی جالب در این شهر است. البته لازم به تذکر است که شما در این شهر خواهی و یا نخواهی دستتان به خرج کردن پول هایتان خواهد رفت! در این بازار می توانید سوغاتی های خوبی با قیمت مناسب پیدا کنید. بازار اولدکا تمام آخر هفته ها باز می باشد و فروشنده ها، اجناس خود را در آن به فروش می گذارند.

در آخر باید بگوییم که؛ بهترین راه برای این که از جاذبه های سنت پترزبورگ بازدید کنید این است که از تور روسیه وبلاگ پوشه استفاده نمایید. در این تور هم از شهر سنت پترزبورگ و مسکو با هم بازدید می کنید و هم از بازدید از جاذبه های معروف هر دو شهر به همراه گشت شهری رایگان استفاده خواهید کرد. از دیگر مزایا و خدمات این تور این است که بلیت رفت و برگشت شما با هواپیمایی ماهان است، ترانسفر فروگاهی، سیم کارت روسیه برای هر اتاق، 7 شب اقامت در هتل های 4 ستاره به همراه صبحانه، پرواز داخلی سنت پترزبورگ به مسکو و بالعکس، بیمه مسافرتی، راهنمای فارسی زبان و 4 روز گشت به همراه 4 وعده ناهار می باشد. در ضمنً مثل همیشه وبلاگ پوشه تمام سعی خود را بر روی رفاه حال مسافرین خود گذاشته است.

منبع: الی گشت

به "جاذبه گردی رایگان در سنت پترزبورگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه گردی رایگان در سنت پترزبورگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید