توصیه گورباچف به آمریکا و روسیه

به گزارش وبلاگ پوشه، میخائیل گورباچف به مقامات مسکو و واشنگتن توصیه کرد: از شکست کامل پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر و شروع یک جنگ سرد جدید و خطرناک که می تواند بشریت را از بین ببرد، خودداری نمایند.

توصیه گورباچف به آمریکا و روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه به نقل از خبرگزاری اینترفکس، میخائیل گورباچف رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ابراز امیدواری کرد که پیمان مربوط به نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر بین روسیه و آمریکا را هنوز می توان حفظ کرد.

وی در تفسیر خروج یکجانبه آمریکا از پیمان موشکی گفت: من معتقدم دو طرف هنوز می توانند این پیمان مهم را حفظ نمایند و توافقاتی که در چارچوب آن هنوز وجود داشته و از بین نرفته ا ند. ولی این اقدام، نخستین گام ها برای از بین رفتن مسائلی است که به هیچ عنوان نباید از بین بروند.

این سیاستمدار کهنه کار با اشاره به تیرگی بیش از اندازه روابط بین مسکو و واشنگتن و امکان ازسرگیری یک جنگ سرد جدید، تاکید نمود: من فکر می کنم که باید از این مسئله اجتناب کرد. بازگشت به یک جنگ سرد جدید که می تواند قطعاً و جدی گردد، بسیار خطرناک بوده و باعث از بین رفتن کل بشریت خواهد شد.

رئیس جمهور سابق شوروی اضافه نمود: دورنمای شروع جنگ سرد جدید برای همه کشورهای دنیا غیر قابل قبول است. مردم در همه جا به این مسئله واکنش نشان داده و سیاستمداران و کارشناسان در این باره سخنرانی می نمایند. مردم درک می نمایند که نباید اجازه داد تا چنین اتفاقی رخ دهد.

پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر در ماه آگوست امسال به ابتکارعمل طرف آمریکایی به موجودیت خود انتها داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "توصیه گورباچف به آمریکا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه گورباچف به آمریکا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید