وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت ساز است

به گزارش وبلاگ پوشه، ابراهیم رئیسی روز چهاشنبه پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه و در راستای ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه ای انجام می گردد.

وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت ساز است

رئیس جمهور اعلام نمود: در پی برقراری و تقویت ارتباط با همه همسایگان بویژه کشور روسیه در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و تجاری هستیم و این سفر می تواند نقطه عطفی برای ارتقاء و تحکیم سطح مناسبات با روسیه باشد.

رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، کشوری مستقل، مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه و روسیه هم کشوری مهم و با قدرت و دارای نفوذ در منطقه است، اظهار کرد: همکاری و گفتگوهای دو کشور مهم و دارای قدرت و نفوذ می تواند در ارتقای امنیت منطقه و روابط مالی و تجاری مؤثر باشد.

رئیس جمهور با اشاره به تقویت همکاری تهران و مسکو در مجامع سیاسی و مالی منطقه ای، به عضویت ایران در اجلاس شانگهای اشاره نمود و اظهار کرد: در اجلاس شانگهای همکاری های خوبی با همه کشورهای بویژه با روسیه خواهیم داشت. در رابطه با مسأله اتحادیه اوراسیا هم روسیه نقش محوری دارد و همکاری دو کشور در این راستا می تواند به گام های موثری در جهت ارتقای مسایل تجاری و مالی بینجامد.

رئیسی با بیان اینکه ایران و روسیه از منافع مشترک برخوردار هستند، گفت: وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت ساز است و جلوی یکجانبه گرایی در جهان را خواهد گرفت. بعلاوه تعامل و همکاری متقابل دو کشور می تواند در شرایط منطقه ای و بین المللی تأثیرگذار باشد.

رئیس جمهور با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده همکاری بین تهران و مسکو در بخش های مختلف سیاسی، مالی و انرژی، اعلام نمود: سطح کنونی همکاری تجاری و مالی برای هیچ کدام از دو کشور رضایت بخش نیست و ضروری است ارتقاء یافته و به سطح بسیار بالاتری برسد و امیدواریم این سفر بتواند در جهت تامین منافع مشترک دو کشور که در عرصه منطقه ای و جهانی تأثیرگذار است، گام مؤثری را به همراه خود داشته باشد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت ساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت ساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید