تنها راه فروش خودرو اعلام شد؛ سامانه یکپارچه فروش از کی شروع به کار می نماید؟

به گزارش وبلاگ پوشه، با دستور وزیر صمت به منظور شفاف سازی فرایند عرضه خودرو، تنها راه فروش خودرو از این پس سامانه یکپارچه فروش خواهد بود که شروع به کار خواهد نمود. اما کی و به چه شکل؟ آیا فاطمی امین پیروز به حذف قرعه کشی خودرو خواهد شد؟

تنها راه فروش خودرو اعلام شد؛ سامانه یکپارچه فروش از کی شروع به کار می نماید؟

وبلاگ پوشه - سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در راستای اجرای دستور وزیر صمت مبنی بر فروش خودرو صرفا در سامانه یکپارچه فروش در نامه ای به خودروسازان کشور، گفت که از این به بعد فروش خودرو صرفا به وسیله سامانه متمرکز انجام می گردد و هرگونه عرضه از طرق دیگر باید فورا متوقف گردد.

هفته گذشته سیدرضا فاطمی امین - وزیر صنعت، معدن و تجارت سامانه ای تازه برای فروش خودرو معرفی و گفت: به منظور شفاف سازی فرایند عرضه خودرو، فروش همه خودروها به سامانه یکپارچه فروش منتقل می گردد اما حذف قرعه کشی خودرو با قوت در دستور کار وزارت صمت خواهد بود.

براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، همه خودروسازها از 18 اردیبهشت (فردا) باید هرگونه عرضه خودرو را صرفا به وسیله سامانه متمرکز قرعه کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم گردد.

در پی این موضوع، امروز (شنبه 17 اردیبهشت ماه)، عبدالله توکلی- سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت- در نامه ای خطاب به کلیه مدیران عامل شرکت های خودروسازی کشور، ضمن ابلاغ فروش و عرضه محصولات صرفا به وسیله سامانه مذکور، تاکید نمود که هرگونه عرضه از طرق دیگر فوراً متوقف گردد.

آیا وزارت صمت پیروز به حذف قرعه کشی خودرو خواهد شد؟

در این نامه آمده است:

پیرو اجرای بند 5 دستورات ابلاغی ریاست جمهوری (موضوع نامه شماره 161869 تاریخ 1400/12/15) در مورد نحوه عرضه خودرو به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم و بعلاوه دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو (نامه شماره 60/47296 تاریخ 1401/2/12) خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا عرضه خودرو صرفا به وسیله سامانه متمرکز که متعاقبا به وسیله وزارت صمت معرفی می گردد، انجام گردد و هرگونه عرضه از طرق دیگر فوراًمتوقف گردد.

وزارت صمت پس کِی می خواهد سازوکار سامانه یکپارچه فروش خودرو را اعلام کند؟

موضوع مهم اما اینجاست که با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از فردا (18 اردیبهشت) عرضه خودرو صرفا به وسیله سامانه مذکور خواهد بود و تمامی خودروسازها از تاریخ 1401/2/18 هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی سازمان حمایت و صرفا به وسیله سامانه متمرکز قرعه کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت مورد نظر، امکان عرضه عادلانه تر برای تمام خودروهای تولیدی فراهم گردد.

این در حالیست که در نامه سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت به خودروسازان همچنان به سازوکار و حتی آدرس این سامانه اشاره نشده و اعلام شده است که اطلاعات متعاقبا به وسیله وزارت صمت معرفی می گردد. با توجه به اینکه تنها یک روز از زمان اعلام شده به جای مانده است، این سوال مطرح است که پس چه زمانی وزارت صمت می خواهد اطلاعات تکمیلی را اعلام کند.

ایسنا، موضوع را وزارت صمت نیز پیگیری کرد و این سازمان همین موضوع را تایید و گفت که با توجه به بعضی مسائل، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از ایجاد بعضی شبهات، فعلا سامانه را تنها معرفی نموده تا معین گردد که که زین پس فروش به وسیله سامانه یکپارچه خواهد بود اما اطلاعات بیشتر و آدرس این سامانه علام خواهد شد.

به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش فروش یک محصول گروه بهمن موتور که قرار بود از امروز (شنبه) اجرا گردد، ابطال و تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

منبع: بیت ران

به "تنها راه فروش خودرو اعلام شد؛ سامانه یکپارچه فروش از کی شروع به کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه فروش خودرو اعلام شد؛ سامانه یکپارچه فروش از کی شروع به کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید