معین جنسیت جنین با جوش شیرین چگونه است؟

به گزارش وبلاگ پوشه، از جوش شیرین می توان برای معین جنسیت جنین استفاده کرد. این تست چگونه انجام می گردد؟ آیا نتیجه آن دقیق است؟ برای دریافت پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

معین جنسیت جنین با جوش شیرین چگونه است؟

وبلاگ پوشه | سرویس مادر و کودک - بیشتر والدین دوست دارند پیش از موعد زایمان از جنسیت کودک خود مطلع شوند. روش های بسیاری برای دستیابی به این امر وجود دارد. یکی از آن ها استفاده از جوش شیرین است. از آن جایی که این روش های معین جنسیت خانگی به صورت علمی اثبات نشده اند، به طور کلی نمی توان به این گونه روش ها اطمینان کرد، اما استفاده از آن ها ضرری هم نخواهد داشت.

معین جنسیت جنین با جوش شیرین چگونه است؟

معین جنسیت جنین با جوش شیرین یکی از روش های انجام تست بارداری خانگی است که با ترکیب ادرار زن باردار با جوش شیرین صورت می گیرد. طبق این روش، با کف کردن یا کف نکردن جوش شیرین می توان دختر یا پسر بودن جنین را معین کرد. شاید بتوان این آزمایش را تا حدی علمی دانست. ترکیب جوش شیرین با اسید، باعث ایجاد واکنش شده و اسید، کف یا حباب می نماید. این تست بر این نظریه پایدار است که اسیدیته یا PH ادرار زن باردار، بر اساس جنسیت کودک تغییر خواهد نمود. هرچند، دلیل کافی برای این موضوع وجود نداشته و عوامل دیگر هم می توانند بر حالت اسیدی ادرار تاثیر بگذارند.

نحوه معین جنسیت جنین با جوش شیرین

برای معین جنسیت جنین با جوش شیرین باید ناشتا باشید و ادرار صبحگاهی خود را درون ظرفی تمیز جمع کنید. سپس به نسبت میزان ادرار، به آن جوش شیرین اضافه نموده و ببینید که آیا ادرار کف می نماید یا خیر. معمولا یک قاشق چای خوری جوش شیرین کافی است.

تفسیر نتایج

پس از اضافه کردن جوش شیرین به ادرار دو حالت روی می دهد: ادرار کف می نماید یا ادرار تغییری نمی نماید. اگر سطح ادرار کف کند، این باور وجود دارد که جنین، پسر است. اگر هیچ واکنشی بین ادرار و جوش شیرین رخ ندهد، یعنی جوش شیرین ته نشین گردد، جنین دختر خواهد بود.

آیا این نتیجه دقیق است؟

متاسفانه، میزان دقت تست معین جنسیت جنین با جوش شیرین 50 درصد است. از آنجایی که متغیر های بسیاری بر میزان pH ادرار تأثیر می گذارند، این امکان وجود دارد که اگر این آزمایش را در روز های مختلف انجام دهید، شاهد نتایج متفاوتی باشید. عوامل دیگری که می توانند بر روی pH ادرار تاثیر گذارند عبارتند از:

  • رژیم غذایی
  • سطح از دست رفتن آب بدن (با کاهش آب بدن ادرار اسیدی تر می گردد)
  • عفونت دستگاه ادراری
  • سنگ کلیه

معین جنسیت نوزاد با روش های قابل اطمینان

بعضی از روش های دقیق برای معین جنسیت نوزاد عبارتند از:

  • سونوگرافی: از این روش می توان 20 هفته پس از بارداری استفاده کرد.
  • آزمایش DNA: زنان دارای دو کروموزوم X بوده، در حالی که مردان هر دو کروموزوم X و Y را دارند. بنابراین، اگر یک کروموزوم Y پیدا گردد، کودک پسر خواهد بود.
  • آمنیوسنتز: در این روش، یک سوزن را برای جمع آوری مایع آمنیوتیک وارد رحم می نمایند. معمولا از این روش برای تشخیص مسائل ژنتیکی استفاده می گردد؛ و استفاده از آن برای معین جنسیت توصیه نمی گردد. زیرا می تواند برای مادر و کودک خطرناک باشد.
  • نمونه برداری از پرز های کوریونی (CVS): از این آزمایش برای تشخیص بیماری های مادرزادی استفاده می گردد. همانند آمنیوسنتز، این روش نیز خطرناک است.

برگرفته از: medicalnewstoday

منبع: setare.com

به "معین جنسیت جنین با جوش شیرین چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین جنسیت جنین با جوش شیرین چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید