بچه ها، ابرستاره های شبکه های اجتماعی!

به گزارش وبلاگ پوشه، حالا دیگر برندها هم متوجه ظرفیت بالای بچه ها اینفلوئنسر شده اند. در واقع در اقتصاد جدیدی که شبکه های اجتماعی پایه گذاری نموده اند، بچه ها اینفلوئنسر از همان سنین پایین می توانند ماهانه هزاران دلار درآمدزایی داشته باشند.

بچه ها، ابرستاره های شبکه های اجتماعی!

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ پوشه، روزنامه ایراننوشت: امروزه بچه ها بدون پا گذاشتن در استودیوهای هالیوود، برنامه های تلویزیونی پربیننده و یا برنده شدن در مسابقه های خاص می توانند یک شبه پله های ثروت و شهرت را طی نمایند؛ چرا که شبکه های اجتماعی چنین فرصتی را در اختیار آنها قرار داده است. تخمین زده می گردد که تا سال آینده یعنی 2020 ، بازار تجاری شخصیت های تأثیرگذار (اینفلوئنسرها)ی شبکه های اجتماعی، ارزشی بین 5 تا 10 میلیارد دلار پیدا نمایند و در این میان، جمعیت بچه ها اینفلوئنسر رو به رشد است و می توانند نقشی معین نماینده در این عرصه پرسود داشته باشند .

درآمد تبلیغاتی 1.7 میلیاردی اینستاگرام

اگر بخواهیم به درآمدزایی اینفلوئنسرها نگاهی کلی داشته باشیم باید گفت صاحبان حساب کاربری یا کانال در اینستاگرام و یوتیوب گوی سبقت را از سایر عرصه ها ربوده اند. به صورتی که طبق گزارش مؤسسه Viral Nation که حداقل با 10 هزار اینفلوئنسر ارتباط دارد و بزرگ ترین مؤسسه در این زمینه محسوب می گردد، حالا دیگر 90 درصد برندها در شبکه های اجتماعی به ویژه یوتیوب و اینستاگرام حضور دارند. این مؤسسه که اینفلوئنسرها را برای فعالیت پیروز تر و ارائه ایده های جدید، فراوری محتوا و... آماده می نماید، تخمین می زند که اینفلوئنسرهای اینستاگرام تا خاتمه سال 2019 میلادی درآمدی 1.7 میلیارد دلاری داشته باشند .

این مؤسسه که سال گذشته 20 میلیون دلار از محل قرارداد با اینفلوئنسرها درآمد داشته است، اعتقاد دارد آینده تبلیغات شبکه های اجتماعی در دست بچه ها قرار گرفته است؛ بچه های که با چهره های معصوم و دوست داشتنی، با اسباب بازی هایشان بازی می نمایند، آواز می خوانند و شما را دعوت به حضور در کانال یوتیوب، صفحات اینستاگرام و... خود می نمایند .

حالا دیگر برندها هم متوجه ظرفیت بالای بچه ها اینفلوئنسر شده اند. در واقع در اقتصاد جدیدی که شبکه های اجتماعی پایه گذاری نموده اند، بچه ها اینفلوئنسر از همان سنین پایین می توانند ماهانه هزاران دلار درآمدزایی داشته باشند .

زو مارانز دبیر مؤسسه بازاریابی MediaKix که در زمینه فعالیت اینفلوئنسرها تحقیق می نماید نیز می گوید: بیشتر مردم به بچه ها اینفلوئنسر توجه خاص دارند و همین موضوع سبب می گردد شرکت ها به دنبال چنین اینفلوئنسرهایی باشند البته والدین جوان هم از این موضوع استقبال می نمایند چون شغلی بسیار پردرآمد است .

بچه های با درآمدزایی میلیونی

طبق گزارش شرکت God and Beauty بنیانگذار مدیریت اینفلوئنسرها، این بچه ها که حداقل 2 ساله هستند به ازای هر 1000 دنبال نماینده (فالوئر)، برای تبلیغ یک پست، 100 دلار دریافت می نمایند و اگر تعداد فالوئرهای آنها به 500 هزار نفر برسد درآمد آنها برای هر پست، 5 هزار دلار خواهد بود و البته در صورتی که برند مربوطه، یک کمپین را خریداری کند که شامل پست های چندگانه، آپدیت های استوری اینستاگرام و... می گردد رقم، بسیار بالاتر می رود و اگر هم تعداد فالوئرهای این بچه ها، میلیونی گردد برای هر پست، 15 هزار دلار دریافت می نمایند .

این میزان درآمدزایی تاکنون شگفتی های زیادی در دنیای تبلیغات در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته که یکی از آنها یک کودک 6 ساله کره ای است .

این دختر که بورا نام دارد طی فعالیت در یوتیوب و نمایش اسباب بازی هایش، حالا پیروز شده به اقتصاد خانواده یاری کند و یک آپارتمان 6.4 میلیون پوندی در سئول پایتخت کره جنوبی برای آنها خریداری کند .

وی میلیون ها فالوئر دارد و به همین دلیل هم از محل تبلیغات، به درآمدزایی بالایی دست یافته است. البته همه برندها پول نقد به اینفلوئنسرها پرداخت نمی نمایند و گاه تنها به ارسال محصول آنها و رونمایی از آن در صفحه شان ختم می گردد .

تایتوم واوکلی هم دوقلوهایی هستند که با بیش از 3 میلیون فالوئر برای تبلیغ هر پست در اینستاگرام، رقمی معادل 15 هزار تا 25 هزار دلار طلب می نمایند که شاید برای بسیاری تعجب آور باشد .

وقتی این پول با درآمد حاصل از مدلینگ سنتی، فیلم و... ترکیب گردد می توان این بچه ها را نسل آینده ستاره ها دانست .

جالب اینجاست که فیشر مادر این دوقلوی چهارساله در انتظار تولد فرزند دیگری است و اکانتی در اینستاگرام برای وی ساخته است که هنوز هیچ عکسی ندارد ولی پیروز به جذب 50 هزار فالوئر شده ودرواقع این کودک قبل از تولد، یک اینفلوئنسر است. این بچه ها بیشتر در زمینه لباس کودک و اسباب بازی فعالیت دارند اما به این معنی نیست که سایر برندها از ظرفیت آنان استفاده نمی نمایند .

حالا دیگر بیش از 80 درصد یک میلیارد کاربر اینستاگرام آنها حداقل یک برند تجاری را دنبال می نمایند و بیش از 60 درصد آنها عنوان می نمایند که محصولات جدید را از این پلتفرم پیدا می نمایند. به همین دلیل هم بیشتر برندها معتقدند که باید راهی برای خرید مردم از اینستاگرام پیدا نمایند پس محصولات شان را روی این پلتفرم ارائه می دهند .

با این که تأثیرگذاری اینستاگرام و حضور اینفلوئنسرها در اینستاگرام 5 سال است که رونق گرفته ولی محققان معتقدند بزرگ ترین بچه ها ستاره این پلتفرم در یکی، دو سال گذشته ظهور نموده اند. به عنوان مثالمیلا و اما دوقلوی پیروزی که حالا بیش از 4.5 میلیون فالوئر دارند، در سال 2017 حدود 150 هزار دنبال نماینده داشتند و این جهش جلب فالوئر در مدتی کوتاه جالب توجه است .

بیشتر بچه ها ستاره اینستاگرام پیش از این در یوتیوب محبوب بوده اند یا حتی به عنوان مدل فعالیت داشته اند و حالا والدین آنها با آماده کردن پس زمینه های عکس یا ویدئو به درآمدزایی بیشتر آنها یاری می نمایند .

قوانینی برای بچه ها اینفلوئنسر

از آنجا که اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی تنها به افراد بالای 13 سال اجازه می دهند که اکانت داشته باشند بچه ها کم سن عملاً با اکانت والدین خود پا به این عرصه می گذارند. با توجه به این موضوع بسیاری از فعالان حقوق کودک معتقدند بچه ها اینفلوئنسر مصداق بچه ها کار هستند و باید از فعالیت آنها ممانعت کرد؛ چرا که بچه ها هیچ آگاهی از اینستاگرام ندارند و حتی بعضی هنوز نمی توانند حرف بزنند. این بچه ها گمان می نمایند در حال تفریح هستند، عکس می گیرند و با اسباب بازی هایشان بازی می نمایند و ژست می گیرند درحالی که عملاً درحال کار اجباری هستند .

حتی بعضی مردم عادی هم در کامنت های مختلف این والدین را متهم می نمایند که اجازه نمی دهند فرزندان شان کودکی نمایند. اما والدین بچه ها اینفلوئنسر می گویند فرزندان شان از معروف بودن راضی هستند و از کاری که انجام می دهند لذت می برند. درست مثل بچه های که ورزش را دوست دارند این بچه ها هم مدلینگ یا تبلیغ کالاها را در اختیار دارند .

بچه ها اینفلوئنسر میلیاردها دلار روی شبکه های اجتماعی درآمدزایی دارند ولی این پول به چه کسی می رسد؟ سخنگوی اینستاگرام گفت: بازار اینفلوئنسرها رو به رشد است و ما متعهد هستیم که به قوانین شبکه های اجتماعی و تجاری احترام بگذاریم. ما هرگز بچه ها را به کار نمی گیریم و اگر بچه های هم در حال فعالیت هستند زیر نظر والدین خود قرار دارند .

وی اضافه نمود: در کشورها و شهرهای مختلف قوانینی معین وجود دارد. به عنوان مثال در کالیفرنیا اگر والدین از درآمد کودک سوءاستفاده نمایند کودک می تواند از آنها شکایت کند تا پول برای وی پس انداز گردد. از سوی دیگر بچه ها کالیفرنیایی نمی توانند در یوتیوب به تبلیغ هر نوع کالایی بپردازند وگرنه حساب آنها مسدود می گردد .

وی ادامه داد: همچنین قانون کوگان که از سال 1939 برای جلوگیری از سوء استفاده اقتصادی از بچه ها در کالیفرنیا اجرا می شد حالا تغییراتی یافته و این قانون کار بچه ها، از سال 2018 تاکنون تبلیغات و کار بچه ها در شبکه های اجتماعی را نیز شامل می گردد .

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بچه ها، ابرستاره های شبکه های اجتماعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها، ابرستاره های شبکه های اجتماعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید