بررسی آخرین وضع پارک های علم و فناوری کشور با حضور وزیر علوم

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرگزاری خبرنگاران- در نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور که با حضور وزیر علوم برگزار شده است، شرایط این پارک ها از لحاظ تعداد متقاضیان و میزان درآمد های حاصله بررسی می شود.

بررسی آخرین وضع پارک های علم و فناوری کشور با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پوشه، در این نشست آخرین شرایط پارک های علم وفناوری سراسر کشور مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین شرایط شاغلان در پارک ها، اندازه صادرات و اندازه پذیرش متقاضیان پارک های فناوری بررسی می شود تا بیشتر شاهد رشد و توسعه در عرصه پارک های علم و فناوری باشیم.

نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات فناوری برگزار شده است.

پارک های علم و فناوری نهاد های دانش بنیان هستند

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: پارک های علم و فناوری در سراسر کشور نهاد های دانش بنیان هستند که باید برای تقویت این نهاد های دانش بنیان تلاش شود.

آقای غلامحسین رحیمی طی سخنرانی در نشست رؤسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور گفت: همزمان با تأسیس پارک های فناوری در کشور شاهد رشد و توسعه پارک های علم و فناوری بودیم، اما از دو سال گذشته تعداد داوطلبان دانش بنیان کم شد.

وی اضافه کرد: باید واحد های فناور تازه تولید کنیم که متقاضی حضور در پارک فناوری باشد، همچنین می توانیم در راستای توسعه تعداد داوطلبان حاضر در پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، نظام پیشنهاد ها را برای هر فرد آماده کنیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری تأکید داد: وقتی صحبت دانشگاهیان معطوف به عمل می شود فناوری جایگاه ممتازی پیدا می کند و مأموریت ویژه برای طرح های فناوری تعریف می شود.

آقای رحیمی گفت: پارک های علم و فناوری نهاد های دانش بنیان هستند و در این راستا باید صندوق نوآوری و فناوری تقویت و یک زیست بوم برای پارک های علم و فناوری فراهم شود، هرچند توجه به پارک های فناوری یکی از سیاست های اجرایی وزارت علوم تحقیقات فناوری است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بررسی آخرین وضع پارک های علم و فناوری کشور با حضور وزیر علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی آخرین وضع پارک های علم و فناوری کشور با حضور وزیر علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید