افزایش 59 درصدی حمل و نقل گندم در کشور

به گزارش وبلاگ پوشه، شرکت بازرگانی دولتی اعلام نمود: از ابتدای سال جاری جابه جایی گندم در بخش های درون استانی و برون استانی و همچنین حمل از کشتی ها، 59 درصد افزایش یافته است.

افزایش 59 درصدی حمل و نقل گندم در کشور

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ پوشه، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری جابه جایی گندم در بخش های درون استانی و برون استانی و همچنین حمل از کشتی ها، 59 درصد افزایش یافته است.

ارسال به موقع گندم مورد نیاز به سراسر کشور یکی از بخش های مهم زنجیره تأمین این محصول راهبردی را تشکیل می دهد که این شرکت با پیاده سازی برنامه تدوین شده در حوزه ترابری، وظایف و مأموریت های خود را با جابه جایی 2 میلیون و 216 هزار تن گندم در دو ماه ابتدایی سال جاری به پایان رسانده تا مردم سراسر کشور به سرعت و سهولت به ضروری ترین کالای مصرفی خود یعنی نان، دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، مجموع حمل ونقل درون استانی محصول کشاورزی گندم در 31 استان طی دو ماه نخست سال نو، به 577 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 هزار تن افزایش اضافه شده است.

این گزارش می افزاید، در همین مدت، حمل ونقل برون استانی گندم از استان های دارای محصول مازاد، به استان های متقاضی این محصول نیز با 91 هزار تن افزایش، به 373 هزار تن رسیده که در مقایسه با سال قبل، 33 درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، در دو ماه گذشته، جابه جایی گندم از مبادی بنادر جنوبی و شاقتصادی به مقاصد جمعیتی و مراکز ذخیره سازی سراسر کشور که پس از تخلیه و بارگیری محموله کشتی های حامل گندم در سواحل کشور به دو طریق ارسال جاده ای و ریلی صورت می گیرد، نسبت به سال 1400 در همین مقطع زمانی 123 درصد رشد داشته است؛ به نحوی که ظرف فروردین و اردیبهشت سال جاری، یک میلیون و 269 هزار تن گندم وارداتی از بنادر جنوب و شمال به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

گفتنی است، تأمین نیاز مصرفی استراتژیک ترین کالای اساسی با ارسال به موقع گندم از طریق شریان های ارتباطی کشور و توزیع مویرگی آن در مراکز جمعیتی سراسر کشوراز یک سو و ذخیره سازی این محصول راهبردی در انبار ها و سیلو های نقاط مختلف کشورمان از سوی دیگر، روندی رو به رشد داشته و از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 59 درصدی حمل و نقل گندم در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 59 درصدی حمل و نقل گندم در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید