اعلام آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی

به گزارش وبلاگ پوشه، مدیرعامل فرابورس ایران تاکید نمود: پیشنهاد می گردد بازار بین بانکی⁩ روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه اندازی ⁧بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می نماید.

اعلام آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ پوشه، امیر هامونی درباره اقدام بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس و تاثیر آن در بازار سهام در پیغام توییتری نوشت: بانک مرکزی⁩ در بازار بدهی⁧ فرابورس ایران⁩ با سیاستی ثبات ساز به خرید صکوک دولت به روش توافق بازخرید ⁩(⁧ ریپو⁩) اسلامی در مجموع بیش از 2500میلیاردتومان با متوسط ⁧نرخ⁩ بازده تا سررسید حدود 20 درصد اقدام کرد.

وی اضافه کرد: بازارسهام ⁧بورس⁩ و ⁧فرابورس⁩ هم ⁧سیگنال⁩ قوی سیاستگذار پولی را دریافت کرد و به آن واکنش نشان داد و از زمان انجام این معامله، حرکت ⁧صعودی⁩ بازار را شاهد بودیم.

هامونی گفت: در معماری بازارهای اقتصادی، ⁧بازاربدهی⁩ و ⁧بازارسهام⁩ همانند ظروف مرتبطه عمل می نمایند و ضروری است که بانک مرکزی این اقدام شایسته را ادامه دهد.

مدیر عامل فرابورس ایران گفت: پیشنهاد می گردد به منظور افزایش اثربخشی این نوع ⁧سیگنال دهی⁩ توسط سیاستگذار پولی، ⁧بازار بین بانکی⁩ روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه اندازی⁧ بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعلام آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی فرابورس برای راه اندازی بازار بین بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید