آماده سازی مجموعه نهم رشته های کاردانش، توجه به توسعه آموزش های مهارتی در مناطق محروم

به گزارش وبلاگ پوشه، مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از آنالیز رشته های کاردانش متناسب با احتیاج بازار کار و آماده سازی مجموعه نهم این رشته ها اطلاع داد.

آماده سازی مجموعه نهم رشته های کاردانش، توجه به توسعه آموزش های مهارتی در مناطق محروم

مصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ، درباره برنامه ریزی این دفتر برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: مبنای تمام برنامه ریزی ها در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که 6 زیر نظام آن تهیه و برنامه های اجرایی آن هم تدوین شد.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه اجرایی سند تحول بنیادین 27 فروردین سال جاری در اختیار استان ها نهاده شد و مبنای برنامه ریزی فعالیت ها شد که بر این اساس اقداماتی برای تحقق اهداف سند در دستور کار نهاده شده است.

وی توسعه متوازن رشته ای و شاخه ای، توجه به اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین، برنامه ششم و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را از جمله مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در حوزه آموزش های مهارتی بر شمرد و گفت: در حوزه کیفیت بخشی هم المپیاد مهارتی مسابقات خاص هنرجویان آموزش و توانمندسازی هنرآموزان و آموزش همراه با فراوری را مورد توجه قرار دادیم.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: توجه به توسعه آموزش های مهارتی در مناطق محروم، پوشش تحصیلی آموزش مهارتی ویژه دختران و بروزرسانی برنامه ها را از دیگر مسائل مورد توجه در حوزه آموزش های مهارتی عنوان نمود.

آنالیز رشته های جدید برای ورود به شاخه کاردانش

آذرکیش درباره تغییر در رشته های حوزه کاردانش اظهار کرد: برخی رشته ها جدید در حال آنالیز هستند که اگر به تصویب برسد برای مهر 98 اجرایی خواهند شد و پیش از این سابقه داشته است که رشته ای تا مردادماه تصویب و در مهر همان سال در هنرستان ها راه اندازی شد.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این رشته ها در 4 حوزه خدمات، کشاورزی، هنر و صنعت در نظر گرفته شده اند اضافه کرد: علاوه بر این رشته های جدید در حال آماده سازی مجموعه نهم رشته های کاردانش هستیم که در این مجموعه علاوه بر رشته های جدید برخی رشته های قبلی هم بروزآوری می شوند.

وی بیان نمود: به عنوان مثال با توجه به تغییرات بازار بورس این رشته با تغییراتی همراه خواهد بود همچنین در رشته طلا و جواهرسازی که اکنون هنرآموز می پذیرد رویکرد های جدیدی متناسب با استاندارد ها در نظر می گیریم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هنوز تعداد رشته های مجموعه نهم معین نشده است، اما مبتنی بر احتیاج بازار کار و شرایط جامعه آنالیز های لازم انجام می گردد و سعی می کنیم پیش از مهر 98 این مجموعه را نهایی کنیم تا رشته های جدیدی را برای سال تحصیلی پیش رو داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آماده سازی مجموعه نهم رشته های کاردانش، توجه به توسعه آموزش های مهارتی در مناطق محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی مجموعه نهم رشته های کاردانش، توجه به توسعه آموزش های مهارتی در مناطق محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید