شروع کار اولین لیگ فوتبال زنان در سودان (

به گزارش وبلاگ پوشه، عبدالله حمدوک نخست وزیر جدید سودان در این باره گفت: مشارکت زنان در جامعه از اولویت های دولت کنونی است.

شروع کار اولین لیگ فوتبال زنان در سودان (

اولین لیگ فوتبال زنان در کشور اسلامی سودان شروع به کار کرد. ورزش زنان در سودان در سال های قبل به دلایل مختلف مانند تعصبات دینی و اجتماعی نادیده گرفته می شد اما اینک پس از برکناری عمر البشیر از ریاست جمهوری توسط ارتش به مرکز توجهات برگشته است.

رویترز نوشت: در دوران حمکرانی عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان ورزش حرفه ای زنان در این کشور با تفسیر شریعت و دلایل دیگر مورد غفلت نهاده شد. عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان در ماه آوریل امسال با خواست و فشار ارتش برکنار شد.

به گزارش وبلاگ پوشه، اینک هواداران مرد و زن دو تیم زنانه التحدی و الدفاع سودان در قدیمی ترین ورزشگاه ورزشی پایتخت این کشور خارطوم جمع شده اند تا بازگشایی اولین لیگ فوتبال زنان در دوره پس از عمرالبشیر را جشن بگیرند.

شروع اولین لیگ فوتبال زنان در سودان/ رویترز

خانم نریمان لینو بازیکن تیم التحدی در این باره گفت: همه جامعه سودان این حرکت را نپذیرفته اند اما گروه کوچکی از مردم به حمایت ما آمده اند.

وی اضافه نمود: ما به کار و بازی خود در لیگ فوتبال ادامه می دهیم و توانایی های خود را نشان می دهیم تا بقیه مردم سودان نیز فوتبال زنان را بپذیرند.

لیگ زنان سودان از 21 تیم تشکیل شده و بازی ها توسط داور زن داوری خواهد شد.

دوریه تقی الدین مدیر تیم فوتبال التحدی زنان سودان در این باره گفت: در ابتدا با مسائل زیادی روبه رو بودیم و قدرت پیدا کردن زمین برای تمرین خود را نداشتیم.

وی اضافه نمود: پس از آن اتحادیه فوتبال سودان زمینی در اختیار ما قرار داد که شباهتی به زمین تمرین نداشت اما ما آن را تمیز نموده و برای تمرین آماده کردیم. ما نام زمین خود را گورستان گذاشتیم، زیرا هر کس برای بازی با ما به آنجا بیاید خواهد باخت.

عبدالله حمدوک نخست وزیر جدید سودان با اشاره به نقش برجسته زنان در برکناری عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور در این باره گفت: مشارکت زنان در جامعه از اولویت های دولت کنونی است.

خانم والا البوشی وزیر ورزش و جوانان کابینه انتقالی سودان نیز در گفت: در حال حاضر سیاست مداران ورزش زنان را یکی از ارکان توسعه کشور می دانند و ما در حال گسترش زیرساخت های آن هستیم.

عایشه موسی یکی از دو زن هیات 11 نفره شورای حاکمیتی سودان نیز در این بازی به عنوان مهمان ویژه حضور داشت.

هدا علی دروازه بان تیم التحدی فوتبال زنان سودان نیز در این باره گفت: آرزوی ما پیشرفت است و می خواهیم با شرکت در جام جهانی نام سودان را مطرح کنیم.

منبع: عصر ایران

به "شروع کار اولین لیگ فوتبال زنان در سودان (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کار اولین لیگ فوتبال زنان در سودان ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید