7 راه چاره سفر تک نفره به ترکیه

به گزارش وبلاگ پوشه، سفر انفرادی روزبروز هواداران بیشتری پیدا می نماید. گردشگران حرفه ای، در سفر انفرادی تجربیات عمیق تری از کشور مقصدشان به دست می آورند و با آزادی عمل بیشتر در جهت مورد علاقه خود سفر می نمایند. ترکیه مقصد محبوب بسیاری از این گردشگران است، اگر شما هم فکر رفتن سفر انفرادی به این کشور را دارید، در این پست راهبردهای مهم سفر تک نفره را خواهید یافت.

7 راه چاره سفر تک نفره به ترکیه

1. یک جهت کلی در نظر بگیرید

شاید بخواهید از چند شهر بزرگ مانند استانبول، ازمیر و آنتالیا تماشا کنید. ممکن است سواحل شمالی دریای سیاه برایتان مجذوب کننده باشد. پس جهت کلی روی نقشه تعریف کنید. این نقشه محتمل است حین سفر و برخورد با گردشگران، پیشنهاد نقاط تماشای به وسیله محلی ها و شناخت بیشتر شما از مقصد سفرتان تغییر کند.

2. با شرایط خود را تطبیق دهید

هیچ سفری بدون چالش و ماجرا نیست. قطعا هر گردشگری دوست دارد در آرامش سفر کند، اما اتفاقاتی به ظاهر ساده می تواند سفرتان را تحت تاثیر قرار دهد. پس به جای برهم زدن نقشه سفر، سعی کنید با شرایط تازه خودتان را تطبیق دهید. ممکن است در رزرو بلیط هواپیما استانبول به مشکل بخورید یا از پرواز خود جا بمانید، به فکر راهکار باشید و از سختی ها، راهکاری برای سفرهای بعدی بسازید.

3. به استقبال غیرمنتظره بروید

یکی از لذات سفر تک نفره، شانس تجربه لحظات غیرمنتظره است. هم سفر شدن با گردشگران ماجراجو، دعوت شدن به مهمانی های بومی، همراه شدن و دوستی با آدم های تازه، هر کدام تجربه منحصربفردی برای شماست. با در نظر گرفتن امنیت سفر، به اتفاقات غیر منتظره واکنش مثبت نشان دهید.

4. از بومی ها یاد بگیرید

یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفر، تماشا سبک زندگی مردم سرزمین های دیگراست. از نحوه تعامل تا آداب اجتماعی، شما را حسابی درگیر خود می نماید. ممکن است برخی از آنها مورد پسند شما نباشد اما قسمت های خوب را شکار کنید. یاد گرفتن چند غذای بومی، کلمات و اصطلاحات تازه، فرهنگ هدیه دادن و پذیرایی، سفر شما را خاص می نماید.

5. امنیت خود را تضمین کنید

سفر تک نفره یعنی شما به تنهایی مراقب خود و اموالتان باشید. به وسیله دوستانتان که به این مقصد سفر نموده اند، نکات مهم امنیت سفر را بپرسید. در اینترنت جستجو کنید و نظرات گردشگران را نسبت به مقصد سفر خود بدانید. روشهای هوشمندانه محافظت از پاسپورت تا وسایل همراهتان را یاد بگیرید و پیاده کنید.

6. سفر خود را گزارش کنید

شبکه اجتماعی فقط برای ابراز وجود نیست. گزارش روزانه سفر شما باعث می گردد خیلی از جزییات را با دقت ثبت کنید. جزییاتی که بعدها یادتان نخواهد آمد. بعلاوه نکات ساده ای که شما در واقعیت آموخته اید، راهنمای سفر دیگران خواهد شد. ضمناً سفر تک نفره، قدرت شما را به نمایش می گذارد و اعتماد بنفس شما را برای سفرهای طولانی تر آماده می سازد.

7.همواره متکی به موبایل نباشید

امروزه سفر به موبایل متکی است از اپلیکشن های کابردی تا امکان سفر لایو و...برای کسی که دنبال تجربه عمیق سفر است، جایی باید از موبایل فاصله گرفت و زیبایی طبیعت، حضور در یک مکان باشکوه تاریخی و لذت معاشرت با افراد بومی را لمس کرد. خلاقیت در سفر متکی به ایده های شماست نه موبایل شما.

منبع: تریپ

به "7 راه چاره سفر تک نفره به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه چاره سفر تک نفره به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید