نظرسنجی، حدود 60 درصد مردم ترکیه با اعزام نیرو به لیبی مخالفند

به گزارش وبلاگ پوشه، نظرسنجی جدیدی که در ترکیه صورت گرفته نشان می دهد حدود شصت درصد از مردم این کشور با اعزام نیروهای نظامی این کشور به لیبی مخالفت می نمایند.

نظرسنجی، حدود 60 درصد مردم ترکیه با اعزام نیرو به لیبی مخالفند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه، علی رغم تصمیم دولت و مجلس ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به لیبی در حمایت از دولت وفاق ملی این کشور، ظاهرا افکار عمومی ترکیه با این تصمیم مخالف است.

به نوشته وبگاه دووار نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه مشاوره ای تحقیقات مالی استانبول صورت گرفته، نشان می دهد 58 درصد مردم ترکیه با اعزام نیروی نظامی این کشور به لیبی مخالف و 34 درصد با این اقدام موافق هستند.

این نظرسنجی با جامعه آماری 1537 نفر و در 12 استان ترکیه صورت گرفته است.

با اینکه حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، طراح اصلی اعزام نیروی نظامی به لیبی است، اما طبق این نظرسنجی 30 درصد از اعضا و طرفداران حزب عدالت و توسعه نیز مخالف اعزام نظامی به لیبی هستند.

به نوشته دووار، 58 درصد از حامیان و طرفداران حزب جنبش ملی گرا به عنوان متحد اصلی حزب اردوغان در مجلس ترکیه، با تصمیم اعزام نظامی مخالفت کردند.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه واقع شده است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می گردد.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد. مجلس ترکیه نیز شامگاه پنجشنبه (12 دی) با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "نظرسنجی، حدود 60 درصد مردم ترکیه با اعزام نیرو به لیبی مخالفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی، حدود 60 درصد مردم ترکیه با اعزام نیرو به لیبی مخالفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید