مهاجری: بودجه های مشابه جهاد تبیین خرج اتینا می گردد

به گزارش وبلاگ پوشه، محمد مهاجری در مطلبی با عنوان جهاد تبیین و لشکر سایبری در روزنامه اعتماد نوشت: مجلس بودجه هنگفتی برای جهاد تبیین اختصاص داده بود که خوشبختانه با مخالفت رهبر معظم انقلاب آن را به محاق برد. تجربیات گذشته نشان می دهد این پول ها چه دراختیار صداوسیما باشد و چه ارشاد یا نهاد های فرهنگی و شبه فرهنگی دیگر، خرج اتینا می گردد.

مهاجری: بودجه های مشابه جهاد تبیین خرج اتینا می گردد

بودجه های مشابهی را هم سال های گذشته به بهانه هایی دیگر دراختیار افراد و سازمان ها گذاشته اند. آیا تا به امروز حسابرسی و نظارتی انجام گرفته که معلوم گردد چه کسانی از آن ها بهره مند شده اند؟ شوربختانه باید گفت افرادی که مدیریت چنین بودجه هایی را دراختیار دارند، دست کم یک لشکر سایبری را فرماندهی می نمایند و جوان های ساده دل، متدین و معتقد به نظام و انقلاب را به افرادی تندخو، بدزبان، دروغگو و اهل تهمت و بهتان تبدیل می سازند. این افراد در نوشته های خود که در فضای مجازی -توییتر و اینستاگرام- و بعضی پلتفرم های داخلی منتشر می نمایند عملا به هیچ رفتار دینی و اخلاقی ای التزام ندارند و فقط فضا را مسموم و سیاه می نمایند.

شگفت اینکه اقدامات شان تحت نظارت مستقیم فرماندهان شان صورت می گیرد و در بیشتر اوقات با فحش خوردن مهم جلوه گر می شوند در حالی که اصلا عددی نیستند

گاهی نیز چنین شائبه ای ایجاد می گردد که این لشکر سایبری دشمنان فرضی با اکانت های فیک و قلابی می سازد و سپس برای حمله به همین دشمن فرضی، رزمایش برگزار می نماید!

حرف و سخن هایی که در سال های اخیر درباره پرداخت مبالغ هنگفت به افراد لشکر سایبری بر سر زبان ها افتاده حیرت آور است. اما دریغ از دستیابی به هدفی که خودشان برای رسیدن به آن، سیاست گذاری نموده اند.

مشکل اصلی فضای مجازی، ضعف محتوای دینی و انقلابی است. با مجهز کردن لشکر سایبری برای کامنت گذاشتن زیر محتوای دیگران و ناسزاگویی به این و آن، چیزی حل نمی گردد. قرارگاه هایی برای مقابله با کژی های فضای مجازی تشکیل شده، اما همان طور که گفته شد، هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است جز ترویج بدزبانی از دو طرف و نیز توسعه دروغ، بهتان و توهین.

وقتی بودجه هنگفت بودجه تبیین به وسیله مجلس تصویب شد کاملا قابل حدس بود که چه دستگاه ها، سازمان ها و افرادی دارند برایش کیسه می دوزند تا به نام جهاد تبیین آن را تصاحب نمایند. باید از رهبر معظم انقلاب برای لغو این تصمیم تشکر کرد؛ ضمن اینکه معتقدم جهاد تبیین باید به یک مطالبه عمومی تبدیل و به وسیله آحاد ملت پیگیری گردد. تبیین درست نیز باید ابتدا از سوی مسوولان کشور کلید بخورد.

متاسفانه اطلاعات نادرست متعددی از طرف دستگاه های مختلف اجرایی منتشر می گردد که ریشه شان در توهم، شعارزدگی، بی خبری، ساده لوحی و کم سوادی است. اگر این ریشه ها خشکانده گردد، اتفاق بدی نمی افتد که برای برطرف آن احتیاج به جهاد تبیین باشد.

مرجع دیگری که حرف دروغ و غلط منتشر می نماید، رسانه های خارجی و فضای مجازی وابسته به آن ها است. یک صداوسیمای شجاع، حرفه ای و غیرسانسورچی می تواند بسیاری از کوشش های دروغگویان را نقش بر آب کند. این کار می تواند سبب آشتی مردم با صداوسیما هم گردد. به علاوه، روزنامه ها، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، چهره های مشهور رسانه ای و سیاسی که از حرّیت و آزادمنشی و استقلال از حکومت برخوردارند، (حتی اگر جناحی باشند) فرصت عرض اندام را از دروغ پردازان داخلی و خارجی سلب می نمایند. جهاد تبیین به همین کم خرجی و پرسودی است.

منبع: فرارو

به "مهاجری: بودجه های مشابه جهاد تبیین خرج اتینا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجری: بودجه های مشابه جهاد تبیین خرج اتینا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید