عدم همکاری شرکت اپل با پلیس فدرال جنجالی شد ، امکان دسترسی به محتویات آیفون تیرانداز احتمالی دیتون وجود ندارد ، گوشی سامسونگ مظنون به طور کامل رصد شد

به گزارش وبلاگ پوشه، طبق گزارش های منتشر شده از سوی پلیس فدرال آمریکا، بار دیگر ماجرای کلیشه ای عدم دسترسی پلیس به اطلاعات رمزگذاری شده کاربرانی که مجرمند و آیفون دارند تکرار شده و این بار نوبت به مهاجم احتمالی دیتون رسیده است.

عدم همکاری شرکت اپل با پلیس فدرال جنجالی شد ، امکان دسترسی به محتویات آیفون تیرانداز احتمالی دیتون وجود ندارد ، گوشی سامسونگ مظنون به طور کامل رصد شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پلیس فدرال ایالات متحده در بیانیه ای رسمی اعلام نموده که ممکن است سالها طول بکشد تا بتواند اطلاعات موجود در تلفن همراه مظنون را رمزگشایی کند.

طبق گزارشات پلیس فدرال طی روزهای گذشته کارشناسان سایبری پلیس در کوشش بودند که پین کدهای روی گوشی مظنون را باز نموده و متوجه شوند آیا مظنون این پرونده متهم است یا خیر اما موفقیتی در این زمینه کسب ننموده اند. دیوید بوویچ معاون ارشد ریاست اف بی آی در این خصوص گفت: اگر مظنون از یک رمز عبور شش یا هشت رقمی استفاده کند ، ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا شکسته گردد.

در این تیراندازی نه نفر کشته و 27 زخمی بر جای ماند. یک منبع مطلع به ماجرا وابسته به حزب دموکرات سنا در این خصوص می گوید، اف بی آی به علت سیستم رمزنگاری اپل به بن بست خورده است. جالب است که پلیس رمز یکی از گوشی های این مظنون که سامسونگ بوده را باز نموده است اما به نظر می رسد متهم احتمالی چند گوشی داشته و بقیه گوشی ها به این راحتی باز نمی شوند.

در شرایطی که تیم کوک مدیرعامل اپل جنون تیراندازی در ایالات متحده را یک مشکل جدی ارزیابی می نماید، اما حاضر نیست با اف بی آی برای دسترسی به اطلاعات همکاری کند. پس از تیراندازی سال 2015 سان برناردینو در کالیفرنیا؛ تیراندازی گسترده ای که منجر به کشته شدن 14 نفر شد این دومین باری است که مقامات ایالات متحده برای بازگشایی رمز آیفون به مشکل بر می خورند. ، یک آی فون متعلق به مظنون نیز در مرکز نبرد قانونی میان دولت و اپل نهاده شد.

دولت ایالات متحده در آن موقع نیز از اپل درخواست نموده بود نرم افزاری را فراوری کند که بتواند گوشی مظنون ها را باز کند ، اما اپل امتناع کرد.

منبع: انتخاب

به "عدم همکاری شرکت اپل با پلیس فدرال جنجالی شد ، امکان دسترسی به محتویات آیفون تیرانداز احتمالی دیتون وجود ندارد ، گوشی سامسونگ مظنون به طور کامل رصد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم همکاری شرکت اپل با پلیس فدرال جنجالی شد ، امکان دسترسی به محتویات آیفون تیرانداز احتمالی دیتون وجود ندارد ، گوشی سامسونگ مظنون به طور کامل رصد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید