طرح جدید ساترا برای رسانه های صوت و تصویر فراگیر

به گزارش وبلاگ پوشه، سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با هدف ایجاد تعامل بهتر با رسانه های فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر و تدوین سازوکاری جهت ایجاد خودتنظیمی در رسانه ها، طرح کارگزاری را راه اندازی کرد.

طرح جدید ساترا برای رسانه های صوت و تصویر فراگیر

به گزارش وبلاگ پوشه، روابط عمومی ساترا از استقبال فعالان حوزه صوت و تصویر از طرح کارگزاری و برگزاری نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر خبر داده است.

در این نشست معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا توضیحاتی را درخصوص نحوه فعالیت کارگزاری و سازوکار فعالیت دبیرخانه کارگزاری و نحوه تعامل آن با کارگزاری اعلام کرد.

وحید فرهمند در این خصوص گفت: رسیدن به تنظیم گری مناسب نیازمند چند مولفه است. ساترا در این جهت راهی ندارد جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف به خصوص در بحث فراوری محتوای بومی.

وی اضافه نمود: بهبود شرایط محتوا باید همزمان با بقیه مولفه های تنظیم گری اتفاق بیفتد تا یک زنجیره ارزش شکل بگیرد. ارتقای شرایط محتوا بدون اینکه اقتصاد آن شکل بگیرد یعنی تنظیم گری شکست خورده یا بالعکس.

فرهمند با بیان اینکه ساترا کارگزاری هایی را در حوزه فراوری محتوا فعال می نماید تا آثار فراوری شده استاندارد های محتوایی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: ساترا برای حمایت از فراوری محتوای فاخر داخلی و جذب سرمایه گذاران به سمت این فراوریات و تضمین سودآوری، نظام توزیع مسئولیتی را شکل داده و از تیم های رسانه ای مختلف دعوت به تاسیس کارگزاری های فراوری محتوای حرفه ای نموده است.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا تاکید نمود: کارگزاری هایی که در این خصوص شکل گرفته اند یکسری مسئولیت در قبال ساترا دارند که مولفه های مد نظر ساترا را در فراوریات محتوایی پیاده سازی نمایند و یکسری مسئولیت در قبال سرمایه گذاران برای تضمین سوددهی این فرایند دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طرح جدید ساترا برای رسانه های صوت و تصویر فراگیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جدید ساترا برای رسانه های صوت و تصویر فراگیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید