شهرداران آمریکایی: تهدید ترامپ برای قطع بودجه فدرال غیرقانونی است

به گزارش وبلاگ پوشه، شهرداران شهرهای عظیم و مهم آمریکا از تهدید ترامپ برای قطع بودجه فدرال به شدت انتقاد نموده و این تهدید را غیرقانونی ارزیابی کردند.

شهرداران آمریکایی: تهدید ترامپ برای قطع بودجه فدرال غیرقانونی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید نموده است که بودجه فدرال شهرهایی را که هنوز با اعتراضات گسترده روبرو هستند، قطع خواهد نمود، شهرداران این شهرها بیان کردند که این تهدید ترامپ بر خلاف قانون اساسی آمریکا است.

بر اساس این گزارش ایالت نیویورک نیز هشدار داده است که هرگونه اقدام ترامپ در این خصوص را در دادگاه مطرح خواهد نمود.

اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا در مخالفت با رفتارهای نژادپرستانه و وحشیگری پلیس همچنان ادامه دارد.

شهرهای سیاتل، پورتلند، نیویورک و واشنگتن از جمله این شهرها به شمار می فرایند.

ترامپ گفت: دولت من اجازه نخواهد داد تا دلارهای اقتصادیاتی فدرال برای تامین اقتصادی شهرهایی استفاده گردد که به خودشان اجازه می دهند به مناطق بی قانون تبدیل شوند.

ترامپ به ویلیام بار دادستان کل آمریکا دستور داده است تا فهرستی از قلمروهای آنارشیستی را تهیه کند که اجازه می دهند خشونت و تخریب اموال همچنان ادامه یابد و از اقدامات منطقی برای برقراری نظم خودداری می نمایند.

اندریو کومو فرماندار نیویورک نیز با انتشار پیامی در توئیتر ضمن انتقاد از این تصمیم ترامپ، نوشت: ترامپ سعی می نماید بودجه فدرال ایالت ها و شهرهایی را قطع کند که باید برای مقابله با تبعات منفی شیوع ویروس کرونا، مورد حمایت دولت فدرال قرار بگیرند.

کنفرانس شهرداران آمریکایی بیان کرد: این دستور ترامپ هیچ صندلی قانونی و حقوق ندارد و قطع بودجه فدرال موجب ناامن تر شدن این شهرها و کاهش بودجه پلیس خواهد شد.

تام کوچران مدیر اجرایی کنفرانس شهرداران آمریکایی گفت: این کوشش ترامپ تنها با هدف شعله ورتر کردن تنش ها و اختلافات بین ماست. این اقدام به ضرر مردمی خواهد بود که به این رئیس جمهور اعتماد نموده اند تا از آنها حمایت و حفاظت کند.

شهرداران واشنگتن، پورتلند، سیاتل و نیویورک نیز این اقدام ترامپ را محکوم نموده اند.

لیتیشیا جیمز دادستان کل نیویورک نیز در اظهاراتی تاکید نمود: شهر نیویورک آماده اقدام سریع حقوقی است اگر کاخ سفید بخواهد منابع اقتصادی فدرال را قطع کند. رئیس جمهور فرد دیکتاتوری نیست ولی کوشش های وی برای نقض قانون با مخالفت قاطع روبرو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شهرداران آمریکایی: تهدید ترامپ برای قطع بودجه فدرال غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداران آمریکایی: تهدید ترامپ برای قطع بودجه فدرال غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید