شبکه ریلی هند تبدیل به بیمارستان می گردد

به گزارش وبلاگ پوشه، نارندرا مودی نخست وزیر هند زمانی که در اواخر ماه گذشته، طی دستوری این کشور را به مدت 21 روز در قرنطینه سراسری قرار داد، سازمان ریل آهن هند نیز در اقدامی بی سابقه حرکت تمام قطارهای مسافربری را تا تاریخ 14 آوریل(هفت روز دیگر) متوقف کرد تا مسئولان بهداشتی این کشور بتوانند از واگن ها به عنوان بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی استفاده نمایند.

شبکه ریلی هند تبدیل به بیمارستان می گردد

به گزارش روز سه شنبه رسانه های هند، این اولین بار در 167 سال گذشته است که قدیمیترین ریل آهن آسیا فعالیت خود را به طور کامل متوقف نموده است.

اکنون سازمان ریل آهن هند تصمیم گرفته است تا بیش از 20 هزار واگن قطار را به اتاق های قرنطینه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تبدیل کند. این سازمان همچنین دارای چندین بیمارستان در سراسر این کشور است و می تواند از این ظرفیت برای تبدیل واگن های قطار به بیمارستان های کرونا استفاده کند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، هند تا انتها روز دوشنبه موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به 4 هزار و 853 نفر رسیده است درحالی که 136 نفر نیز در هند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. درحالی که هنوز زیرساخت های بهداشتی و بیمارستانی هند تحت تاثیر تعداد زیاد بیماران کرونایی قرار نگرفته است، در صورت افزایش تعداد بیماران، تغییر کاربری واگن ها می تواند فشار بر بیمارستان ها را کاهش دهد.

پیوش گویال وزیر ریل آهن هند گفت: سازمان ریل آهن یک محیط پاکیزه و راحت را به بیماران کرونا ارائه می دهد تا آن ها بدون هیچ مسئله ای بر این بیماری غلبه نمایند.

شبکه ریلی هند

شبکه ریلی هند چهارمین خط ریلی طولانی دنیاست که تحت مالکیت و اداره دولت این کشور بوده و خدمات خود را در یک راستا ریلی به طول 65 هزار کیلومتر به مسافران ارائه می نماید. بر طبق آخرین آمار این شبکه وسیع در سال 2013 نزدیک به 8 میلیارد مسافر و 1 میلیارد بار را جابجا نموده که به ترتیب در جایگاه نخست و چهارم دنیای قرار می گیرد. شبکه ریلی هند به 17 منطقه مختلف تقسیم شده که روزانه بیش از 19 هزار قطار از جمله 12 هزار قطار مسافری و 7 هزار قطار باری را به نقاط مختلف این کشور ارسال می نماید.

مدیریت قطار ها

مقامات سازمان ریل آهن در 16 منطقه ریلی موظف شده اند واگن های قطاری که در انتقال مسافر استفاده نمی شوند را به اتاق های قرنطینه تبدیل نمایند.

راجش دات باجپایی سخنگوی سازمان ریل آهن هند گفت: 5 هزار اتاق قرنطینه در مدت کوتاهی حاضر خواهند شد و اگر لازم باشد تعداد بیشتری از واگن ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هر واگن می تواند 16 بیمار به همراه پرستاران و پزشکان را پذیرش کند. امکان ارسال این واگن ها به هر منطقه ای از هند که با کمبود تخت بیمارستان روبرو است، وجود دارد.

دولت هند همچنین از کارخانه های فراوری ریل آهن و لوکوموتیو خواسته است تا فراوری تخت های بیمارستانی، جایگاه های چرخ دار، ماسک، مواد ضد عفونی نماینده، لباس های محافظتی و دستگاههای پزشکی از قبیل دستگاه های تنفسی جهت استفاده در واگن ها و سایر بیمارستانهای دولتی را آنالیز نمایند.

کمبود تخت های بیمارستانی در هند

هند حتی پیش از شروع گسترش ویروس کرونا، از کمبود تخت های بیمارستانی رنج می برد. با توجه به سازمان توسعه و همکاری مالی برای هر یک هزار نفر در هند تنها 0. 5 تخت بیمارستان وجود دارد که بیشتر این ظرفیت در کلان شهرهای این کشور متمرکز شده اند.

در ایالت بیهار که از جمله مناطق فقیر نشین هند محسوب می گردد، تنها 0. 11 تخت بیمارستانی برای هر هزار نفر وجود دارد. از سوی دیگر ایالت بنگال دارای 2. 5 تخت برای هر یک هزار نفر است.

چین به طور متوسط دارای 4 تخت بیمارستانی برای هر هزار نفر است. علاوه بر این، چین یک بیمارستان هزار تختی برای بیماران کرونایی در شهر ووهان مرکز انتشار ویروس کرونا ایجاد نموده است.

شهید جمیل یک ویروس شناس هندی گفت: ما شاهد بحرانی که چین با آن روبرو شد بودیم. ما باید ضعف در تعداد تخت های بیمارستانی را اول به صورت کوتاه مدت و پس از انتها بحران کرونا به صورت ساختاری و دراز مدت برطرف کنیم.

کارشناسان معتقدند که ضعف سیستم پزشکی و بهداشتی هند یکی از عظیم ترین چالش های این کشور در مقابل ویروس کرونا است.

بیمارستان بر روی چرخ

سازمان ریل آهن پیش از این تجربه ایجاد بیمارستان های سیار را داشته است. این سازمان در سال 1991 میلادی قطار لایف لاین اکسپرس را معرفی کرد که یک قطار بیمارستانی سیار بود و با سفر به مناطق مختلف این کشور به مردم خدمات پزشکی فوری ارائه می کرد.

این قطار بیش از 29 سال در این زمینه فعالیت نموده است و می تواند برای درمان انواع بیماری ها، از آب مروارید، مسائل شنوایی و صرع گرفته تا مسائل تحرکی، جراحی های پلاستیک، جراحی های دندانپزشکی، درمان سرطان و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. قطار لایف لاین اکسپرس مجهز به اتاق جراحی مخصوص به خود است و می تواند بیماران را در اتاق های مختلف خود بستری کند.

با این حال مقامات هندی می گویند، واگن های قطارها برای بیماران کرونایی که دارای حالی وخیم هستند استفاده نخواهد شد. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "شبکه ریلی هند تبدیل به بیمارستان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ریلی هند تبدیل به بیمارستان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید