دستفروشان مترو ساماندهی می شوند ، آنالیز افزایش تعداد واگن های بانوان ، تعداد پله برقی های خاموش مترو اعلام شد

به گزارش وبلاگ پوشه، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در رابطه با پله برقی های خاموش در مترو گفت: 11 روز است که پله برقی ایستگاه تجریش خاموش شده است و در حال اورهال آن هستیم. 6 روز هم از خاموشی پله برقی ایستگاه شریعتی می گذرد.

دستفروشان مترو ساماندهی می شوند ، آنالیز افزایش تعداد واگن های بانوان ، تعداد پله برقی های خاموش مترو اعلام شد

به گزارش وبلاگ پوشه، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در نشست خبری امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید وبلاگ پوشه از روند اورهال قطارهای مترو گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران حدود 24 سال است که خدمات جابه جایی مسافر را در شهر ارائه می نماید. در تمام این ایام دیده شده یک سیل صعودی در ارائه این خدمات داشته باشیم و در حال حاضر روزانه 2160 حرکت داریم که در مجموع 54 هزار کیلومتر به صورت روزانه پیمایش انجام می گردد این در حالی است که کل مرزهای آبی و خاکی کشور کمتر از 9000 کیلومتر است.

او ادامه داد: در این حرکت ها احتمالا نواقص و مسائلی وجود دارد که موجب بروز مسائلی می گردد اما سعی می کنیم خدمات خود را بدون مشکل و خطا ارائه کنیم و بدین ترتیب جزو مجموعه هایی هستیم که بالاترین رضایتمندی را داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در مورد موضوع حضور دستفروش ها و بساط گستران در مترو اظهار کرد: بساط گستری در ایستگاه های ما آنها را از نظم خارج می نماید. حدود 10 تا 12 ایستگاه که تردد زیادی دارند بساط گستری در آنها بیشترین معضل را ایجاد می نماید، لذا اگر در این ایستگاه ها موضوع را حل کنیم می توان گفت که مشکل به طور کامل حل می گردد.

او ادامه داد: به همین دلیل در ایستگاه محمدیه تا خاتمه بهمن ماه این طرح در آن اجرا می گردد که اگر بازخورد درستی بگیریم و پیش بینی های ما درست باشد، در سایر ایستگاه هایی که دستفروشان تردد بالایی دارند این موضوع در دستور کار قرار می گیرد. یقینا بساط گستری روی سکوها باید جمع گردد و موضوع کم کردن بساط گستری قسمتی از بسته نظم و انضباط ما در مترو است.

درستی اضافه کرد: دستفروشی جرم نیست قطعا مساله ای نیست که با حالت قهری با آن برخورد کنیم ولی حرف درست این است که دستفروش نباید مزاحمتی برای مسافر ایجاد کند که این موضوع نیز در دستور کار واقع شده است. قرار نیست که با دستفروشان برخورد کنیم یا آنها را بیرون کنیم اما باید نظم و ساماندهی در این موضوع حاکم گردد.

بخشی از صحبت های درستی را در ادامه بخوانید:

*روزانه پله برقی ها مورد رصد قرار می گیرند و گزارش گیری انجام می گردد، اما ادبیات ما برای خرابی پله برقی ها با یک مسافر عادی فرق دارد. مسافر در لحظه ای که می رسد محتمل است پله برقی برای مدت محدودی خاموش باشد، اما ما به پله برقی خراب می گوییم که در یک روز کاری از آغاز تا خاتمه ساعت کاری در سرویس نباشد.

* (آمار خرابی پله برقی ها در تاریخ 2 بهمن) اگر پله ای دو تا سه ساعت خارج از سرویس باشد در آمار ما گنجانده نمی گردد. در حال حاضر در ایستگاه تجریش پله برقی 11 روز است که خاموش است که در حال اورهال آن هستیم. در ایستگاه شریعتی نیز پله برقی شش روز است که خاموش است. بعلاوه سه روز یک پله برقی در ایستگاه میرزای شیرازی و یک پله برقی هم در ایستگاه نبرد 2 روز خاموش است. بی تردید برطرف مشکل پله برقی ها ربطی به تحریم ها ندارد؛ اما نصب بعضی از تجهیزات ما تغییر نموده است و تامین قطعات به علت این تغییر نصب سخت شده است.

*در حوزه بلیت مسائلی داریم که با برنامه ریزی های اجرا شده از اوایل سال آینده مسائل به حداقل می رسد و به نرم معقولی دست پیدا می کنیم. ما در حال حاضر نقد فروشی نداریم که این مشکل ماست و هر کسی هم که به ما رجوع می نماید دوستان اجازه می دهند که از گیت ها عبور نمایند.همین امروز از ساعت 9:30 تا 12 سیستم بلیت فروشی ما دچار مشکل شده که گیت ها را باز نموده ایم. در حالیکه حمل و نقل عمومی زیرساختی است که یارانه دریافت می نماید، لذا از این شرکت نمی توان انتظار سوددهی داشت بلکه ما باید خدمات عمومی ارائه کنیم.

*(در مورد پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مبنی بر نیم بها شدن و یا رایگان شدن نرخ بلیت مترو در روزهای آلوده) زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری این موجود وجود دارد اما تصمیمات دستگاه های مختلف باید از مجرای قانونی وارد مترو گردد. در شورای اسلامی شهر تهران برای بعضی از این موارد از پیش تصمیماتی اتخاذ شده اما در مورد مواردی شبیه این، شهردار تهران با ساختار قانونی مجاز به انجام این کار است.

*در مورد واگن های مخصوص بانوان ما کار فرهنگی انجام می دهیم گاهی برخورد به شکل تذکر ارشادی را انجام می دهیم ولی ما یک شرکت خدماتی هستیم و ارگان های دیگر در حوزه نظم و امنیت به ما یاری می نمایند و چنین مساله ای را باید به یاری آنها انجام دهیم قطعا برای این موضوع باید از اهرم فرهنگ سازی بهره گرفت. بی تردید اخیرا ورود آقایان به این واگن ها بیشتر شده است.از هفت واگن قطارها سه واگن به خانم ها اختصاص داده شده و چهار واگن برای همه، لذا به نظر من امکان اضافه کردن واگن ویژه بانوان منطقی نیست ولی باز هم این موضوع را آنالیز می کنیم تا معین گردد که مقدار تردد آقایان بیشتر است یا خانم ها. آقایان خودشان نباید وارد واگن بانوان شوند اگر آقایان این تردد را انجام می دهند کم لطفی می نمایند ولی ما نیز به سهم خود برای اصلاح این فرهنگ کوشش می کنیم.

*خط قرمز ما ایجاد مزاحمت برای مسافران است باید این موضوع را طوری ساماندهی کنیم که ترددها خیلی خوب انجام گردد. حتما موضوع دستفروشان ایجاد مزاحمت بوده که تبدیل به مساله شده و ما در پی حل این موضوع خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "دستفروشان مترو ساماندهی می شوند ، آنالیز افزایش تعداد واگن های بانوان ، تعداد پله برقی های خاموش مترو اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستفروشان مترو ساماندهی می شوند ، آنالیز افزایش تعداد واگن های بانوان ، تعداد پله برقی های خاموش مترو اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید