درخواست سازمان ملل از چین و آمریکا برای همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی

به گزارش وبلاگ پوشه، دبیرکل سازمان ملل از آمریکا و چین خواست تا اختلاف میان این دو کشور مانع از همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی در سطح دنیا نشود.

درخواست سازمان ملل از چین و آمریکا برای همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از آمریکا و چین خواست تا مسائل میان این دو کشور باعث آسیب به همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی پیش از کنفرانس تغییرات آب و هوایی در ماه آینده میلادی نگردد.

روابط میان این دو کشور به علت اختلاف نظر در زمینه هایی مانند حقوق بشر و منشا ویروس کرونا به پایینترین سطح خود طی دو دهه اخیر رسیده است.

گوترش به وبلاگ پوشه گفت: متوجهیم که مسائلی در روابط میان آمریکا و چین وجود دارد اما این مسائل تداخلی با لزوم کوشش چین و آمریکا به منظور اطمینان از موفقیت کنفرانس COP ندارد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در جریان سفر هفته گذشته جان کری، فرستاده آمریکا در امور اقلیمی گفت که تغییرات اقلیمی محور روابط آمریکا و چین است اما نمی توان آن را از موضوعات وسیع تر جدا کرد.

در جریان مصاحبهی تلفنی روز پنجشنبه میان رئیس جمهور آمریکا و چین، طرف چینی گفت که اگر به نگرانی های مهم دوطرف احترام گذاشته گردد امکان رسیدن به دستاوردهایی در زمینه تغییرات اقلیمی وجود خواهد داشت.

گوترش در ادامه گفت: ما به تعامل بیشتر آمریکا بخصوص در زمینه های حمایت اقتصادی از توسعه حوزه های مربوط به آب و هوا، مهاجرت بوده و به کوشش های بیشتر چین در زمینه فراوری گازهای گلخانه ای نیازمندیم. ما اما به مصاحبه در زمینه یک فرایند چندجانبه که در آن تمام کشورها باید خود را متعهد نشان دهند نیازمندیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درخواست سازمان ملل از چین و آمریکا برای همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان ملل از چین و آمریکا برای همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید