خبرنگاران دانش آموزان خراسان شمالی آدینه به مدرسه اترک می فرایند

به گزارش وبلاگ پوشه، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پخش برنامه های درسی مقاطع مختلف تحصیلی از روز آدینه هفته جاری از شبکه استانی اترک شروع می گردد.

خبرنگاران دانش آموزان خراسان شمالی آدینه به مدرسه اترک می فرایند

عباس سعیدی، چهارشنبه شب به خبرنگار وبلاگ پوشه گفت: برنامه های آموزشی در شبکه ملی آموزش هم در حال پخش است و پیش از این دانش آموزان می توانستند از آن هم استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: دریافت شبکه آموزش، برای بعضی از مردم استان میسر نیست از این رو دانش آموزان این مناطق، تا به امروز نتوانسته اند از برنامه های این شبکه ملی بهره مند شوند.

وی گفت: روزانه 70 دقیقه برنامه آموزشی از شبکه استانی اترک خراسان شمالی پخش می گردد که 12 آموزگار ابتدایی و 36 معلم متوسطه اول و دوم، نسبت به فراوری محتوای این برنامه ها اقدام نموده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: صدا و سیمای استان در مورد ساعت پخش برنامه ها تصمیم خواهد گرفت.

وی درباره حضور معلمان در مدارس گفت: در شرایط کنونی، به علت شیوع کرونا، اجتماع در مدارس ممنوع است اما آموزش تعطیل نشده است، معلمان برای آموزش دانش آموزان از فضای مجازی بهره گرفته و از خانه آموزش می دهند.

سعیدی اضافه نمود: البته بعضی از معلمان به دلخواه خود، در مدرسه حضور یافته و آموزش های ارائه شده را تصویربرداری نموده و در فضای مجازی، در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

وی گفت: دانش آموزان روستایی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، می توانند از این پس، از برنامه های شبکه استانی اترک استفاده نمایند.

سعیدی گفت: پخش برنامه های آموزشی شبکه استانی در تعطیلات نوروز هم تداوم دارد تا عقب افتادگی درسی دانش آموزان، جبران گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه نمود: دانش آموزان عشایر کوچرو استان هم برنامه های آموزشی را به وسیله صدای استانی دریافت می نمایند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی هم گفت: با برنامه ریزی اجرا شده و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزشی دانش آموزان در این شبکه از آدینه 23 اسفند روی آنتن می رود.

حمید قربانی جم گفت: این کلاس های آموزشی در زمان های 10، 15 و 20 دقیقه ای آماده پخش می گردد و مجموعا هفته ای 70 کلاس در مقاطع مختلف از رادیو و تلویزیون پخش می گردد.

وی اضافه نمود: در تلویزیون دروس مقطع متوسطه اول و دوم ساعت 10 و مقطع ابتدایی ساعت 13 و 30 دقیقه و در رادیو از ساعت 19 تا 20 پخش می گردد که برنامه های رادیویی ویژه مناطق کمتر برخوردار مرزی و عشایری آماده می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار دروس آماده پخش در سایت و کانال خبرگزاری صدا و سیما و به وسیله زیرنویس تلویزیون و فضای مجازی شبکه اترک قابل پیگیری است.

180 هزار دانش آموز و پیش دبستانی خراسان شمالی در بیش از 2 هزار مدرسه زیر نظر 14 هزار معلم، در حال تحصیل هستند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا به امروز 45 نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و 2 تن نیز درگذشته اند.

مسوولان بهداشتی، با توجه به فرایند رو به برتری شیوع کرونا، ماندن در خانه را بهترین راه مصونیت و نیز شکستن زنجیره انتقال بیماری عنوان می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانش آموزان خراسان شمالی آدینه به مدرسه اترک می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموزان خراسان شمالی آدینه به مدرسه اترک می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید