حکم محرومیت طرفداران پرسپولیس شکسته خواهد شد

به گزارش وبلاگ پوشه، رسول باختر روز آدینه در تبادل نظر با خبرنگار ایرنا در رابطه با صدور حکم کمیته انضباطی ملاقات جنجالی تراکتور و پرسپولیس گفت: رای از نظر من کاملا درست است و ایرادی هم ندارد منتهی تنها قسمتی که جای سوال دارد، مربوط به محرومیت پرسپولیس از حضور طرفدارانش در بازی خانگی است و این بخش را متوجه نشدم که در این حکم به بعضی از رفتار های گذشته طرفداران پرسپولیس اشاره و این رفتار ها علت صدور این رای عنوان شده است؛ در صورتی که این حکم از نظر حقوقی درست نیست.

حکم محرومیت طرفداران پرسپولیس شکسته خواهد شد

وی اضافه نمود: کمیته انضباطی هیچوقت نمی تواند رای را طوری صادر کند که دو طرف راضی باشند؛ اگر قرار بود با مصالحه حل شود که اصلا محکمه ای برگزار نمی شد. اگر ما اهل صلح و سازش بودیم که تعداد پرونده ها خیلی کمتر بود.

باختر در رابطه با اشاره به بازدارنده نبودن آراء کمیته انضباطی، گفت: بازدارندگی یکی از اهداف اساسی تنبیه و مجازات است، اما با توجه به فضایی که در جامعه فوتبال است، بعید می دانم که حالا حالا ها بتوانیم حکمی بدهیم که بازدارنده باشد؛ هر حکمی صادر شود، همه شاکی می شوند که علیه تیم ما رای صادر شده است؛ حتی شاید این حکم ها باعث شود که آن ها بیشتر تحریک شده و در آینده حوادث شدیدتری رخ بدهد. اگر کمیته اخلاق و انضباطی اندکی قوی تر عمل می کرد، کار به اینجا کشیده نمی شد.

کارشناس حقوقی ورزش ایران در رابطه با تاخیر در اعلام حکم کمیته انضباطی گفت: طبق مقررات برای صدور این احکام، هفت روز زمان ضروری است، ولی شاید کمیته انضباطی تشخیص داده که کمی دقیق تر آنالیز کند و به این نتیجه رسیده که مدارک ارائه شده احتیاج به تمرکز و آنالیز بیشتری دارد.

براساس حکم کمیته انضباطی ملاقات نیمه تمام تیم های تراکتور و پرسپولیس 3 بر صفر به سود سرخپوشان مرکز اعلام شد.

در بخشی از این حکم آمده است: بعلاوه به لحاظ سوابق تخلفات مشابه از سوی تماشاگران هر دو تیم از جمله موضوع دادنامه شماره 408 مورخ 12/12/1398 این کمیته و به منظور پیشگیری و جلوگیری از تکرار وقایع و تخلفات مشابه و شدیدتر در مسابقات پیش روی دو تیم تراکتور و پرسپولیس و نیز به لحاظ وجود مسئولیت تضامنی باشگاه های این دو تیم در قبال رفتار طرفداران و بازیکنان خود مطابق ماده 50 مقررات انضباطی، حکم بر انجام مسابقه های دو تیم مذکور در تمامی بازی های فصل آینده کشور اعم از لیگ برتر و جام حذفی در استادیوم های خانگی بدون حضور تماشاگران با رعایت ماده 40 مقررات انضباطی صادر می شود.

منبع: فرارو

به "حکم محرومیت طرفداران پرسپولیس شکسته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم محرومیت طرفداران پرسپولیس شکسته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید