بیش از 16 میلیون یمنی در معرض ابتلا به ویروس کووید-19 قرار دارند

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از اسپوتنیک، لمیس الإیریانی رئیس صندوق اجتماعی برای نظارت و ارزیابی توسعه یمن در یک برنامه زنده در مؤسسه صلح آمریکا گفت که بیش از نیمی از جمعیت یمن، یا حدود 16 میلیون تن از ساکنان این کشور ممکن است به ویروس جدید کرونا (کووید -19) مبتلا شوند.

بیش از 16 میلیون یمنی در معرض ابتلا به ویروس کووید-19 قرار دارند

به گفته این مقام یمنی، برآورد می شود که 16 میلیون تن از شهروندان یمنی به ویروس کووید -19 مبتلا خواهند شد که این معادل 55 درصد از جمعیت کشوری است که تنها دارای 700 تخت آی سی یو و 500 دستگاه کمک تنفسی است.

شایان ذکر است که آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در یمن تا به امروز 17 مورد اعلام شده است که از میان آنها، 12 تن جان باختند. در حالی که شمار مبتلایان در سرتاسر جهان از مرز 4.4 میلیون نفر عبور کرده و تعداد جانباختگان نیز حدود 300 هزار نفر است.

به گفته این مقام یمنی، شمار مبتلایان در این کشور به دلیل عدم کافی بودن کیتهای آزمایش و تشخیص کووید -19 دقیق نیست.

الإیریانی در این باره گفت: برای جمعیت 30 میلیونی در یمن، تنها کمی بیش از 800 مورد تست کووید- 19 انجام شد. ظرف یک روز در عدن در جنوب یمن بیش از 60 مورد مرگ و میر گزارش شد که علت مرگ در همه آنها مسائل تنفسی عنوان شده است.

این مقام یمنی همچنین بیان کرد که جنگ پنج ساله در یمن، این کشور را در برابر این بیماری همه گیر به شدت آسیب پذیر ساخته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیش از 16 میلیون یمنی در معرض ابتلا به ویروس کووید-19 قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 16 میلیون یمنی در معرض ابتلا به ویروس کووید-19 قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید