بررسی هارد WD My Passport؛ کاربردی با طراحی هوشمندانه

به گزارش وبلاگ پوشه، شرکت وسترن دیجیتال (WD) در زمینه تولید و عرضه هاردهای اکسترنال جزو بهترین ها به شمار می رود و محصولات این شرکت در بازار ایران نیز توانسته نظر کاربران و علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جلب کند. از جمله پرفروش ترین محصولات این برند پیروز می توان به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport اشاره کرد که در عین سادگی قابلیت های بسیار کاربردی را به کاربران ارائه می دهد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این هارد اکسترنال محبوب شرکت وسترن دیجیتال بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

بررسی هارد WD My Passport؛ کاربردی با طراحی هوشمندانه

فهرست محتوا

مقدمه

مشخصات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport در یک نگاه

طراحی

قابلیت ها

عملکرد

آیا خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport منطقی است؟

نقاط قوت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport

نقاط ضعف هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport

سخن پایانی

مقدمه

هارد های اکسترنال را می توان جایگزین بسیار مناسب فلش مموری ها به شمار آورد که حجم و ظرفیت بسیار بیشتری را نسبت به فلش ها به کاربران ارائه می دهند و حداکثر سرعت خواندن و نوشتن آن ها به 200 مگابایت در ثانیه می رسد. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport، یک هارد دیسک قابل حمل است که از اتصال USB 3.0 بهره می برد و طراحی بسیار جمع وجور و در عین حال هوشمندانه ای دارد. این محصول که در ظرفیت های مختلفی روانه بازار شده، نسبت به رقبای خود قیمت مناسب تری دارد. اما این ارزانی به هیچ عنوان نشان دهنده بی کیفیت بودن این محصولات نیست.

این هارد اکسترنال 4 ترابایت ظرفیت دارد و دارای طراحی به روزتر و عملکرد بهبود یافته تری نسبت به نسل قبلی خود است. به طور کلی اگر در پی خرید یک هارد اکسترنال باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید، از بین محصولات وسترن دیجیتال می توانید گزینه های خرید بسیار خوبی را برای خود در نظر بگیرید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 4 ترابایت

4,650,000 تومان

مشاهده و خرید

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYvg0010BBK-WESN ظرفیت 1 ترابایت

2,900,000 تومان

مشاهده و خرید

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 2 ترابایت

3,460,000 تومان

مشاهده و خرید

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 5 ترابایت

5,470,000 تومان

مشاهده و خرید

مشخصات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این محصول داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام هارد اکسترنالوسترن دیجیتال مدل My Passport
ابعاد و وزن 21.5 در 81.5 در 110 میلی متر / 210 گرم
نوع اتصال باسیم
سرعت انتقال دادهسرعت خواندن و نوشتن 130 و 124 مگابایت بر ثانیه
سیستم عامل های سازگار

Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 به بالا

Mac OS X 10.6 به بالا

Linux Kernel 2.6 به بالا

ظرفیت 4 ترابایت
قابلیت های ویژهقابلیت Backup اتوماتیک از طریق نرم افزار - دارای رمزعبور برای امنیت بیشتر - پشتیبانی از قابلیت رمزگذاری 256 بیتی AES
قابلیت های هارد دیسک اکسترنال نشانگر LED
اقلام همراه هارد دیسککابل USB 3.0 و دفترچه راهنما
جنس بدنهپلاستیک و فلز
دمای قابل فعالیت5 تا 50 درجه سانتی گراد
رنگ های قابل عرضهمشکی، قرمز و آبی

طراحی

شرکت وسترن دیجیتال طراحی متشکل از فلز و پلاستیک نسل قبلی خود را دستخوش تغییراتی کرده و ظاهر آن را با فلز و تکسچرهای پلاستیکی جذابی تزئین داده است. این طراحی علی رغم اینکه موجب شده تا گزینه های رنگی کمتری از این محصول روانه بازار شود، اما بسیار خوش دست تر شده و از روی دست کاربران به هیچ عنوان سر نمی خورد. این شرکت برای این محصول از یک نشانگر LED استفاده کرده که نشان می دهد دستگاه روشن، خاموش و یا در حالت آماده باش است. درون جعبه این محصول شما یک کابل USB 3.1 به USB-C به همراه یک آداپتور Type-C به Type-A دریافت می کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport حدود 210 گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز به 21.5 در 81.5 در 110 میلی متر می رسد. ضخامت این محصول نیز دو برابر مدل های یک/دو ترابایتی است. وسترن دیجیتال طراحی هوشمندانه ای را برای این محصول در نظر گرفته و شاهد قرارگیری درگاه USB در بخش جلویی این هارد اکسترنال هستیم که آن را از دیگر محصولات متمایز می کند. مهم ترین ویژگی این نوع خاص از حافظه ها، قابل حمل بودن آن هاست و مطمئناً این دستگاه نیز در این دسته قرار می گیرد، زیرا می تواند به راحتی در کف دست، جیب یا کیف شما جا شود.

قابلیت ها

با استفاده از نرم افزار امنیتی پیشرفته هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport و به لطف رمزگذاری سخت افزاری 256 بیتی AES، شما به راحتی می توانید از امنیت بالای داده های خود در این محصول اطمینان حاصل کنید. نرم افزار بکاپ گیری برند وسترن دیجیتال به نام WD Discovery، به شما این امکان را می دهد تا داده های مورد نظر خود را مدیریت کنید، آن ها را به اشتراک بگذارید و به راحتی از آن ها فایل پشتیبان بگیرید. این نرم افزار امکان تنظیم کردن رمز عبور را نیز به شما ارائه می دهد و با همه سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس سازگاری دارد.

عملکرد

این هارد اکسترنال از یک درایو OEM استفاده می کند که در بازار آزاد در دسترس نیست. این محصول همچنین از دو دیسک 5400 RPM بهره می برد که هر کدام از آن ها 2 ترابایت ظرفیت دارند. به همین دلیل نیز، ضخامت این هارد اکسترنال نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport سرعت نوشتن و خواندن متوالی مناسبی را ارائه می دهد که این موضوع انتقال فایل های پر حجم را آسان می کند. برای مثال در تستی که روی این محصول صورت گرفت، یک فایل 10 گیگابایتی در کمتر از حدود 100 ثانیه از هارد درایو به سیستم منتقل شد.

این محصول می تواند سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب تا 130 مگابایت بر ثانیه و 124 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. با این حال، سرعت نوشتن و خواندن کلی این هارد درایو بسته به فایل، رابط و عوامل دیگر متغیر خواهد بود. این هارد دیسک از یک رابط USB 3.2 Gen 1 استفاده می کند و دارای کابل USB SuperSpeed است. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport در هنگام استفاده گرمای ملایمی تولید می کند و صدای چندان زیادی نیز ندارد. نرم افزار WD Discovery به عنوان داشبوردی عمل می کند که با استفاده از آن می توانید به درایو My Passport و My Cloud Home (اگر حساب کاربری دارید) دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از این نرم افزار، چنین امکانی برای شما فراهم شده تا نشانگر LED دستگاه را خاموش کرده و با رمزگذاری سخت افزاری 256 بیتی AES امنیت فایل های خود را افزایش دهید. این نرم افزار همچنین دارای یک اپ استور است که دسترسی مستقیم به برنامه های کاربردی رایگان و پولی را با قیمت های کاهش یافته فراهم می کند. اگرچه یک سری از این اپ ها منسوخ شده و خیلی کاربردی ندارد، اما شما می توانید از برخی از اپلیکیشن ها نظیر WD Backup و WD Security همچنان استفاده کنید، چراکه این برنامه ها قابلیت های بسیار کاربردی را به شما ارائه می دهند. همچنین اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشتید، می توانید از وب سایت Upthere.com استفاده کنید که با ثبت نام رایگان به شما 20 گیگابایت فضای ابری ارائه می دهد.

آیا خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport منطقی است؟

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport، یک محصول باکیفیت و قیمت مناسب است که می تواند نیاز بسیاری از کاربران را با قابلیت های خوبی که دارد به راحتی پاسخ دهد. این محصول اگرچه سرعت انتقال فایل خیلی بالایی ندارد، اما خیال شما را از بابت امنیت فایل های درون آن به لطف پشتیبانی از قابلیت رمزگذاری 256 بیتی AES راحت می کند. علاوه بر این، نرم افزار WD قابلیت پشتیبان گیری اتوماتیک و بسیار آسان را به کاربران ارائه می دهد. این محصول همچنین از طراحی بسیار هوشمندانه ای بهره می برد و به طور کلی برای کاربرانی که سرعت انتقال فایل ها برای آن ها اهمیت چندانی ندارد، می تواند گزینه خرید بسیار مناسبی باشد.

نقاط قوت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport

  • طراحی هوشمندانه
  • بهره گیری از درگاه USB-C
  • قابلیت پشتیبان گیری اتوماتیک با استفاده از نرم افزار
  • قابلیت رمزگذاری 256 بیتی AES با استفاده از نرم افزار
  • درگاه USB 3.0
  • سازگاری با همه سیستم عامل ها

نقاط ضعف هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport

  • سرعت انتقال فایل نه چندان بالا
  • کابل USB کوتاه

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و بررسی یکی از محبوب ترین هارد اکسترنال های موجود در فروشگاه وبلاگ پوشه یعنی وسترن دیجیتال My Passport با ظرفیت 4 ترابایتی پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک هارد باکیفیت برای ذخیره انواع مختلف فایل ها را دارید، این محصول شرکت وسترن دیجیتال را از فروشگاه آنلاین وبلاگ پوشه برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این هارد اکسترنال را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این محصول در بازار هست؟ لطفاً تجربیات و نظرات ارزشمند خود را با ما و با سایر کاربران وبلاگ پوشه مگ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Techradar

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 4 ترابایت

4,650,000 تومان

مشاهده و خرید

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYvg0010BBK-WESN ظرفیت 1 ترابایت

2,900,000 تومان

مشاهده و خرید

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 2 ترابایت

3,460,000 تومان

مشاهده و خرید

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 5 ترابایت

5,470,000 تومان

مشاهده و خرید

سوالات متداول

آیا هارد وسترن دیجیتال My Passport ضد آب است؟

خیر. این محصول هیچ گواهی در رابطه ضدآب بودن ندارد.

آیا هارد وسترن دیجیتال My Passport سرعت انتقال فایل بالایی دارد؟

خیر. سرعت انتقال فایل در این محصول در حد میانه است و چندان بالا نیست.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بررسی هارد WD My Passport؛ کاربردی با طراحی هوشمندانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی هارد WD My Passport؛ کاربردی با طراحی هوشمندانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید