برخورد قانونی با ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم شهرها و روستاهای کردستان

به گزارش وبلاگ پوشه، ملکی گفت: با ساخت و ساز های غیر مجاز داخل محدوده و حریم شهر ها و روستا های کردستان برخورد قانونی می گردد.

برخورد قانونی با ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم شهرها و روستاهای کردستان

به گزارش خبرنگار از ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در کارگروه استانی برخورد با تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز و با موضوع ساخت و ساز های غیر مجاز شهر بانه در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: حفظ عرصه و حریم مناطق شهری متناسب با افق توسعه در اولویت برنامه های زیر بنایی شهرداری ها می باشد وبا هرگونه ساخت و ساز های غیر مجاز که موجب نابسامانی در طرح توسعه شهری گردد برخورد قانونی می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: شهرداری ها و دستگاه های اجرایی با همکاری دستگاه های امنیتی و قضایی باید با اقدامات پیشگیرانه از بروز تخلفات به ویژه در حاشیه شهر ها جلوگیری نمایند.

ملکی ابراز با بیان اینکه فرمانداران تابعه جلسات این کارگروه را به صورت مستمر برگزار نمایند، درادامه گفت: صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف و تخریب غیر قانونی این اراضی در حاشیه شهر ها در اولویت قرار گیرد.

او گفت: در محدوده و بستر رودخانه ها نیز هرگونه دخل وتصرف و ساخت ساز های غیر مجاز تخریب گردد تا در هنگام بروز سیل و آبگرفتگی از خسارات احتمالی جلوگیری گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ضمن تاکید بر لزوم توجه به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در مناطق شهری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دستگاه های خدمات رسان در حاشیه شهر ها با هدف جلوگیری از گسترش غیرمجاز این مناطق از واگذاری امتیازات و زیر ساخت ها به واحد های غیر مجاز ممانعت به عمل آورند.

او تاکید نمود: با اجرای کمربند سبز و درختکاری در حریم شهر ها بایستی ضمن کنترل غیرمجاز کالبد شهر ها فضای مناسبی را نیز برای مردم بوجود آورد.

ملکی اذعان داشت: در این راستا شهرداری ها با اصلاح و بازنگری لایحه عوارض و اعمال جریمه های سنگین انگیزه ساخت و ساز های غیر مجاز را به حداقل برسانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در خاتمه گفت: یکی دیگر از موارد مهم در ساماندهی حریم شهر ها لزوم نظارت بر فعالیت مشاورین املاک است و در صورت مشاهده تخلفات ضمن پلمپ این دفاتربا افراد خاطی برابر قانون برخورد صورت گیرد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برخورد قانونی با ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم شهرها و روستاهای کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قانونی با ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم شهرها و روستاهای کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید