باشگاه های مطرح اروپایی خواهان برگزاری سوپرلیگ اروپا؛ برگزاری سوپرلیگ، جدی تر از همواره

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرگزاری خبرنگاران- به احتمال فراوان از سال 2024 شاهد برگزاری سوپرلیگ اروپا خواهیم بود.

باشگاه های مطرح اروپایی خواهان برگزاری سوپرلیگ اروپا؛ برگزاری سوپرلیگ، جدی تر از همواره

به گزارش وبلاگ پوشه، 12 باشگاه اروپایی (شامل 3 باشگاه ایتالیایی، 3 باشگاه اسپانیایی و 6 باشگاه برتر انگلیسی) طی ساعات آینده به طور رسمی سوپرلیگ اروپا را تشکیل خواهند داد. در اولین دوره این رقابت ها، باشگاه های آلمانی و فرانسوی حضور نخواهند داشت زیرا سران این باشگاه ها موافق برگزاری سوپرلیگ نیستند. 12 باشگاهی که خواهان برگزاری رقابت های سوپرلیگ اروپا هستند، عبارتند از: منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، تاتنهام، آرسنال، منچسترسیتی، بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، اینتر، میلان و یوونتوس.

ایده برگزاری سوپرلیگ اروپا طی سال های آینده، جدی تر از همواره به نظر می رسد. به احتمال فراوان از سال 2024 شاهد برگزاری سوپرلیگ اروپا خواهیم بود. به نقل از Martyn Ziegler از تایمز، 5 باشگاه مطرح انگلیسی از جمله لیورپول، منچستریونایتد، چلسی، آرسنال و تاتنهام خواهان شرکت در رقابت های سوپرلیگ اروپا هستند و تنها منچسترسیتی اقدامی در این رابطه انجام نداده است. 6 باشگاه مطرح اروپایی دیگر نیز خواهان برگزاری این رقابت ها هستند. برگزاری سوپرلیگ اروپا چالش بسیار مهمی برای یوفا است زیرا قرار است تا در روز دوشنبه، از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا که با حضور 36 تیم از سال 2024 برگزار خواهد شد، رونمایی گردد. آندره آنیلی، مالک باشگاه یوونتوس و رئیس اتحادیه باشگاه های اروپایی خواهان برگزاری سوپرلیگ اروپا به جای لیگ قهرمانان اروپا است و حمایت سران باشگاه های مطرحی همچون منچستریونایتد و رئال مادرید را نیز دارد. سران یوفا خواهان تغییراتی در فرمت فعلی لیگ قهرمانان اروپا به جای برگزاری سوپرلیگ اروپا هستند و قصد دارند تا مرحله گروهی این رقابت ها به جای 6 مسابقه، با 10 مسابقه برگزار گردد.

در صورتی که باشگاه هایی که خواهان برگزاری سوپرلیگ اروپا هستند از موضع خود عقب نشینی ننمایند، اختلاف آن ها با یوفا به دادگاه کشیده خواهد شد زیرا طبق قوانین یوفا و فیفا اگر باشگاه و بازیکنی در یک رقابت جداگانه شرکت کند، از حضور در رقابت هایی همچون یورو و جام دنیای محروم خواهد شد. طرح های پیشنهادی باشگاه های حاضر در سوپرلیگ اروپا به توضیح زیر است:

15 باشگاه بنیان گذار سوپرلیگ، عضو دائمی این رقابت ها خواهند بود و 5 باشگاه دیگر نیز به صورت سالیانه سهمیه ورود به این رقابت ها را کسب خواهند کرد.

20 باشگاه حاضر در این رقابت ها به دو گروه 10 تیمی تقسیم می شوند و در هر فصل، در 18 تا 23 مسابقه به میدان خواهند رفت.

15 باشگاه بنیان گذار این رقابت ها، مبلغی حدود 3.5 میلیارد یورو را به اشتراک خواهند گذاشت و این مبلغ به عنوان یاری هزینه به باشگاه های حاضر در این رقابت ها اهدا خواهد شد. هر باشگاه چیزی حدود 89 تا 310 میلیون پوند خواهد رسید تا صرف بازسازی مراکز تمرینی، ورزشگاه ها یا جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا گردد.

بازی های مرحله گروهی به صورت خانگی و خارج از خانه برگزار خواهد شد که 4 تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا خواهند کرد. پس از مرحله یک چهارم نهایی نیز مراحل نیمه نهایی و فینال این رقابت ها برگزار خواهد شد.

بازی ها در اواسط هفته برگزار خواهد شد و باشگاه ها همچنان می توانند در لیگ های داخلی خود بازی نمایند.

باشگاه ها این حق را دارند تا در طول هر فصل، 4 مسابقه را به وسیله سیستم های دیجیتالی در سراسر دنیا به نمایش بگذارند.

درآمدهای حاصل از حق پخش تلویزیونی به نفع باشگاه های بنیان گذار خواهد بود زیرا 32.5 درصد از این درآمدها میان 15 تیم بنیان گذار تقسیم می شوند و 32.5 درصد دیگر نیز میان تمامی باشگاه های حاضر در این رقابت ها تقسیم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "باشگاه های مطرح اروپایی خواهان برگزاری سوپرلیگ اروپا؛ برگزاری سوپرلیگ، جدی تر از همواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه های مطرح اروپایی خواهان برگزاری سوپرلیگ اروپا؛ برگزاری سوپرلیگ، جدی تر از همواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید