انتشار داستان های برگزیده پنجمین جایزه داستان سیمرغ

به گزارش وبلاگ پوشه در خراسان رضوی، مجموعه داستان ده داستان برای سیمرغ شامل 8 داستان کوتاه به قلم راضیه مهدی زاده از تهران، شقایق بشیرزاده از آلمان، مریم عزیزخانی از تهران، شیما محمدزاده مقدم از اسفراین، معصومه قدردان از اسفراین، حامد اناری از نیشابور، سولماز اسعدی از سوئد و جواد دهنوخلجی از نیشابور است.

انتشار داستان های برگزیده پنجمین جایزه داستان سیمرغ

مجموعه داستان ده داستان برای سیمرغ با مقدمه و گردآوری مصطفی بیان (موسس انجمن و جایزه داستان سیمرغ نیشابور) و با ویراستاری فاطمه همت آبادی، از طریق نشر داستان به چاپ رسیده است.

شیوا مقانلو، منصور علیمرادی و جواد پویان در هیئت داوری و هادی خورشاهیان، لیلا صبوحی و مجید نصرآبادی در هیئت انتخاب آثار برگزیده پنجمین جایزه داستان سیمرغ حاضر بودند.

در پشت جلد این کتاب می خوانیم: سیمرغ پنجمین جایزه داستان کوتاه از اواخر تابستان 1399 بال هایش را گشود و پروازش را در گسترۀ ملی و جهانی آغاز کرد. 450 نویسنده از داخل و خارج از کشور در این رویداد بزرگ ادبی شرکت کردند که بیشترین داستان ها از استان های تهران، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان و کرمانشاه ارسال شده است.همچنین از کشورهای کانادا، اسکاتلند، سوئد، آلمان، ترکیه، مالزی و هند نیز آثاری به دبیرخانۀ این جایزه ادبی رسیده است.

به جرأت می توان گفت که پنجمین جایزه داستان سیمرغ اولین رویداد ادبی و فرهنگی در شهرستان نیشابور است که در ابعاد جهانی روی می دهد و این مهم، فقط و فقط، به همت تعدادی از جوانان علاقه مند به ادبیات و با راهنمایی اساتید حوزه ادبیات داستانی و با مشارکت داوران بخش ملی و حمایت بخش خصوصی رخ داد.

امروز جایزه داستان سیمرغ به عنوان جایزه ای مستقل و خصوصی که داستان های چاپ نشده را داوری می کند با کسب تجربیات ارزشمند در پنج دوره با افتخار اعلام می دارد که به هدف خود یعنی کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی رسیده است.

آیین اختتامیه مجازی این دوره از جایزه ادبی داستان سیمرغ، 19 دی ماه 1399 برگزار شد. داستان های منتخب در دو بخش ملی و منطقه ای (ویژۀ نویسندگان ساکن نیشابور و متولد نیشابور در داخل و خارج از کشور) در مجموعه پیش رو گردآوری شده است.

مجموعه داستان ده داستان برای سیمرغ با مقدمه و گردآوری مصطفی بیان، در 127 صفحه، شمارگان 300 نسخه و به بهای 55 هزار تومان از سوی نشر داستان راهی بازار کتاب شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار داستان های برگزیده پنجمین جایزه داستان سیمرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار داستان های برگزیده پنجمین جایزه داستان سیمرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید