احداث پارک گردشگری کرمان

به گزارش وبلاگ پوشه، شهردار کرمان گفت: پارک گردشگری باید بتواند جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را جذب نموده و باعث رونق این منطقه گردد.

احداث پارک گردشگری کرمان

سیدمهران عالم زاده در جلسه آنالیز پروژه پارک جهانگردی شهر کرمان با تاکید بر اینکه این پارک، پارک جهانگردی است، گفت: بنابراین باید دارای ویژگی های خاص برای جذب جهانگرد داخلی و خارجی باشد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن آمفی تائتر با ظرفیت 3000 نفر در طراحی اولیه این پارک ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های من در اجرای این پارک، فضای روبازی که است که برای اجرای کنسرت در نظر گرفته شده و از نظر من، ظرفیت 3000 نفر کم است و ما به فضایی با حداقل 20 هزار نفر ظرفیت احتیاج داریم.

عالم زاده اضافه کرد: ما تجربه اجرای کنسرت در فضای روباز را داشته و می دانیم که با استقبال زیاد شهروندان روبرو می گردد. ضمن اینکه معتقدیم مردم کرمان باید یک فضا و مکان مناسب برای اجرای برنامه های مفرح و مناسبتی داشته باشند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه تمامی طرح هایی که در این دوره از شهرداری در حال انجام هستند و یا مطالعات آن ها انجام می گردد؛ پیوست فرهنگی اجتماعی دارند، توضیح داد: پارک جهانگردی هم باید پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد.

وی گفت: بعلاوه در نزدیکی این پروژه، از گذشته مجموعه هایی مانند تله کابین، هتل و قلعه شیوشگان وجود دارد، بنابراین بخشی از توجه پروژه هم باید به این مسئله معطوف گردد که با اجرای این پروژه چه تاثیری از همدیگر می گیرند و چه تاثیری بر هم می گذارند.

مرتضی ادیب، مشاور طرح پارک جهانگردی و طراح پروژه بام لند تهران نیز در این نشست گفت: کار مطالعات و طراحی پارک جهانگردی کرمان را از ابتدای فروردین امسال در چند بخش به طور موازی آغاز کردیم تا ضمن انجام مطالعات، مبانی نظری طراحی هم پیش برود.

وی با بیان اینکه از مزایای انتخاب این بخش از شهر برای احداث پارک جهانگردی، سکوت و خالی بودن سایت و داشتن عارضه طبیعی کوه است، اضافه کرد: حفظ کوه و فضای بکر آن در این سایت، حفظ کشاورزی درون سایت، ساخت و ساز کمتر و هدفمند و عدم خودنمایی ساختمان ها، زون بندی موثر و تامین آب پارک از جمله موارد در نظر گرفته شده در طراحی این پارک است.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "احداث پارک گردشگری کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث پارک گردشگری کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید