آیا DS 4 مغلوب واکسهال آسترا می گردد؟

به گزارش وبلاگ پوشه، DS یا همان برند لوکس سیتروئن، چند سال قبل محصولاتش را به ایران آورد و اتفاقاً از این ماشین ها هم خوب استقبال شد و مارک جدیدی در بازار لوکس ها جا باز کرد. اما به تازگی و در لندن نزدیک بودن حدودی قیمت یکی از محصولات این کارخانه (DS 4) با واکسهال آسترا، سبب شده است مدیران DS درباره بازار رقابتی این محصول تردیدهایی داشته باشند. این دو ماشین که اتفاقاً در بریتانیا خواهر و برادر هم نامیده می گردد، اکنون با چالش جالبی برای حضور قدرتمند در بازار این کشور روبرو شده است.

آیا DS 4 مغلوب واکسهال آسترا می گردد؟

DS 4 از سیستم هیبریدی یا 2 نیرو بهره برده است و به قول امروزی ها ماشینی کامپکت (compact car) و درعین حال یک هاچ بک است و به تازگی با اقبال خوبی هم روبرو شده است. قیمت این خودرو حدود 34 هزار دلار است. واکسهال آسترا هم همین خصوصیات را دارد: یعنی جزء همان ماشین های کامپکت و درعین حالهاچ بک است. قیمت آسترا حدوداً 2 هزار دلار مقرون به صرفه تر است و همین موضوع برای DS دردسر شده است.

واکسهال که ماشینی اصالتاً انگلیسی است، به علت ریشه و اعتبارش نزد عموم مردم مقبولیت بیشتری دارد. اکنون که رقیب واکسهال به بازار آمده، 2 هزار دلار بیشتر قیمت دارد و این موضوع برای مردم عادی چندان خوشایند نیست و ورق را به نفع واکسهال برگردانده است. ولی علت این تفاوت قیمت چیست؟

DS 4 از موتوری اتومات 2.1 لیتری با قدرت 130 اسب بخار استفاده می نماید. گیربکس یا همان جعبه دنده اش هم 8 سرعته است، درحالی که واکسهال از موتوری 2.1 لیتری با قدرت 108 اسب بخار بهره برده است. اگر قرار باشد گیربکسش را اتومات کنید، باید همان 2 هزار دلار را بپردازید که تازه هم قیمت DS 4 می گردد. با وجود این، مدیران DS 4 هنوز بیم آن را دارند که مردم عادی چندان توجهی به این نکته فنی نداشته باشند و مدام بگویند واکسهال بهتر است، چون مقرون به صرفه تر است! شما فکر می کنید DS 4 این جنگ را می بازد یا می برد؟

آگهی های خرید و فروش سیتروئن

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ پوشه مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "آیا DS 4 مغلوب واکسهال آسترا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا DS 4 مغلوب واکسهال آسترا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید