آشنایی با پوشش 3 ملت

به گزارش وبلاگ پوشه، پوشش هر ملتی بیانگر چیزهای بسیار زیادی است

عقاید و افکار، فرهنگ های گذشته، تاریخ، شرایط اقلیمی، مواد طبیعی در دسترس، جهان بینی مردم آن سرزمین و …. همگی در نوع پوشش مردم یک کشور تاثیرگذار است. در یک کلام، لباس و موادی که لباس های یک سرزمین از آنها تهیه می شود آینه تمام عیار فرهنگ و طرز فکر آن سرزمین محسوب می شود. در این مطلب سعی کرده ایم در مورد کشورهای مختلفی که صنعت پارچه بافی یا پوشش های متفاوت و محبوبی دارند مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با پوشش 3 ملت

نیجریه

با قدم زدن در کشور نیجریه یکی از اولین مسائلی که توجه شما را به خود جلب می کند فرهنگ غنی و میراث تاریخی آنهاست که خود را در فعالیت های روزانه و نحوه لباس پوشیدن آنها نشان می دهد. اگر یک مرد نیجریه ای را به مراسمی دعوت کنید او هرگز با کت و شلوار به مراسم نمی آید! بلکه با لباس محلی خود یعنی بوبو boubou و مهره های تزئینی و صندل آفریقایی زیبای اش ظاهر خواهد شد. یکی از نکات قابل توجه در مورد لباس پوشیدن مردم نیجریه، کیفیت پارچه هایی است که بیشتر لباس های محلی شان را از آن تهیه می کنند. هر بوبو دارای طرح خاصی است که باعث می شود حتی در چین هم نمی توانند از آن تقلید کنند! نیجریه برای تمام سنین و قومیت های مختلف پارچه های متنوعی دارد. پارچه های نیجریه کیفیت خوبی داشته و از نظر طرح بسیار خاص می باشند. شاید یک در میلیون بتوانید چنین طرح هایی را در جایی پیدا کنید.

غنا

غنا، کشوری است که از نظر فرهنگی و منابع طبیعی (طلا، چوب و نفت) سطح بالایی دارد، اما چیزی که در بین تمام مردم این کشور شاخص است طرز خاص لباس پوشیدن آنهاست. پارچه های غنایی از باکیفیت ترین پارچه های تمام دنیا به حساب می آیند.کنته و باتاکاری با دستگاه خاصی بافته شده که در زبان محلی (مردم آکان زبان) به نام ان سانان شناخته می شود. غنایی ها روش خاصی در بافت این پارچه ها دارند که باعث می شود تا 300 سال دوام داشته باشد. در بازدیدی از کاخ پادشاه می توانید لباس کنته ای را ببینید که بین نسل های مختلف دست به دست گشته است. بعضی از این پارچه ها به قدری محکم هستند که حتی با قیچی هم پاره نمی شوند. به همین دلیل پارچه هایی که در تهیه لباس ها استفاده می شوند، تکه تکه بافته شده و به هم دوخته می شوند. رنگ پارچه ها نیز بسیار خاص، زیبا و منحصر به فرد هستند. غنا یکی از بهترین پارچه های دنیا را تولید می کند و کل دنیا اخیرا متوجه کیفیت پارچه های این کشور شده است.

چین

درست است که کالاهای چینی در بیشتر موارد، چندان باارزش تلقی نمی شود، اما وقتی صحبت پارچه است نمی توان از کنار این کشور به راحتی گذشت. چینی ها یکی از بهترین پارچه های دنیا را با زیباترین طرح ها تولید می کنند. این پارچه های باکیفیت، سبک های خاصی دارند که به نوعی نمایش دهنده فرهنگ و نحوه لباس پوشیدن چینی ها می باشند.

طراحی پارچه های چینی بسیار خاص است و به راحتی نمی توان از آنها تقلید کرد. این پارچه ها صاف و براق بوده و زمانی که آنها را به تن دارید بسیار احساس راحتی می کنید. البته این پارچه ها برای آب و هوای گرم چندان مناسب نیستند. گلدوزی های روی این پارچه بسیار نفیس، ظریف و زیبا هستند.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با پوشش 3 ملت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پوشش 3 ملت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید