گرسنگی 13 میلیون نفر در شرق آفریقا در پی بروز خشکسالی

به گزارش وبلاگ پوشه، برنامه جهانی غذا اعلام نمود در پی بروز خشکسالی در شاخ آفریقا، حدود 13 میلیون نفر با گرسنگی شدید روبرو شده اند.

گرسنگی 13 میلیون نفر در شرق آفریقا در پی بروز خشکسالی

وبلاگ پوشه - برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در گزارشی اظهار داشت: کشور هایی مانند سومالی، اتیوپی و کنیا، با خشک ترین سال-از سال 1981 (41 سال پیش) تا به امروز روبرو شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آسوشیتد پرس، شرایط خشکسالی بر جوامع دامداری و کشاورزی در سراسر جنوب و جنوب شرقی اتیوپی، جنوب شرقی و شمال کنیا و جنوب مرکزی سومالی تأثیر گذاشته است و مقدار سوء تغذیه در این منطقه ها به شدت بالاست.

برنامه جهانی غذا گفت: ما طی شش ماه آینده، دست کم به 327 میلیون دلار برای رسیدگی به احتیاج های فوری 4/5 میلیون نفر احتیاج داریم.

شان هیوز، مشاور ارشد فوریت های منطقه ای برنامه جهانی غذا، گفت: ما در حال حاضر شاهد این دوره های خشکسالی متوالی هستیم که واقعاً برای جوامع، تلخ و دردناک است.

پیش بینی می گردد که در آینده نزدیک، مقدار بارندگی در این منطقه ها همچنان کمتر از حد میانه باشد و این منجر به بدتر شدن شرایط در ماه های آینده خواهد شد.

آژانس بچه ها سازمان ملل نیز در اوایل ماه فوریه اظهار داشت: انتظار می رود تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند)، بیش از شش میلیون نفر در اتیوپی به یاری های فوری بشردوستانه احتیاج پیدا نمایند.

برنامه جهانی غذا خواهان ارسال یاری های فوری به شرق آفریقا برای جلوگیری از بروز یک بحران انسانی بزرگ در این منطقه شده است.

وبلاگ پوشه بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گرسنگی 13 میلیون نفر در شرق آفریقا در پی بروز خشکسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرسنگی 13 میلیون نفر در شرق آفریقا در پی بروز خشکسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید