شرایط ثبت نام طرح ملی جهش مسکن آسان شد

به گزارش وبلاگ پوشه، معاون وزیر راه و شهرسازی از تسهیل شرایط ثبت نام جهش مسکن اطلاع داد. به گفته او، سابقه مالکیت از 16 سال به پنج سال کاهش یافت. یعنی افرادی که در سنوات گذشته ملک مسکونی خود را از دست داده اند نیز می توانند در این طرح نام نویسی نمایند.

شرایط ثبت نام طرح ملی جهش مسکن آسان شد

به نقل از تسنیم، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود که با مصوبه شورای عالی مسکن، طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در هم ادغام شدند. این کار با هدف برخورداری همه متقاضیان از مزایای یکسان بوده است.

سبز بودن فرم ج، استفاده نکردن از امکانات دولتی مسکن از اول انقلاب تا به امروز، تاهل، سابقه سکونت پنج سال در شهر مورد تقاضا و عدم مالکیت خصوصی از اول فروردین از شروط اولیه بوده است.

به گفته او شرایط ثبت نام در طرح جهش مسکن برای متقاضیان تسهیل شده که این تغییرات به توضیح زیر است:

  • اولین تغییر کاهش سابقه سکونت است. این سابقه پنج ساله برای همه شهرها لحاظ نمی گردد، به ویژه افرادی که از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک می فرایند زمان به دو تا سه سال تقلیل خواهد یافت.
  • دومین تغییر درباره سابقه مالکیت خصوصی است. بر اساس آیین نامه قبل باید حداقل بیش از 16 سال مالکیت نداشته باشند که این حداکثر به پنج سال کاهش پیدا می نماید.
  • افرادی که در سنوات گذشته ملک مسکونی خود را از دست داده و بر اساس آیین نامه امکان ثبت نام نداشتند بر اساس شرایط تازه امکان بهره مندی از طرح های حمایتی را پیدا می نمایند.

آنطور که محمودزاده می گوید میانگین متراژ واحدهای مسکونی 75 متر است و 3.6 میلیون متقاضی در هر دو طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند.

وی در مورد مهلت ثبت نام نیز اعلام نمود: هم اکنون مهلت ثبت نام تا 15 آذر اعلام شده است که چنانچه تقاضایی وجود داشته باشد، تمدید خواهد شد زیرا بنا نداریم تا صف انتظار برای مسکن ایجاد گردد.

منبع: بلاگ دیوار

به "شرایط ثبت نام طرح ملی جهش مسکن آسان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ثبت نام طرح ملی جهش مسکن آسان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید