رهایی محکوم به قصاص پای چوبه دار پس از 11 سال حبس

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرنگاران/خوزستان دادیار اجرای احکام دادگستری اهواز از رهایی یک زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز از قصاص پای چوبه دار پس از 11 سال حبس اطلاع داد.

رهایی محکوم به قصاص پای چوبه دار پس از 11 سال حبس

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از روابط عمومی زندان سپیدار اهواز، محمد کمال زاده گفت: یک زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز، پس از 11 سال حبس، با کوشش و پیگیری مدیریت زندان و مددکاران و مرجع قضائی، از قصاص پای چوبه دار رهایی یافت.

وی اضافه نمود: در نشستی که با حضور عباسی اصل مدیر زندان سپیدار و شیخی نماینده دادستان با ولی دم داشتیم پیروز به کسب رضایت ولی دم مددجوی محکوم به قصاص شدیم. فرهنگ ایثار و گذشت و رأفت اسلامی یکی از بارزترین شاخص های موجود در جامعه اسلامی است و آزادی این مددجو موید این حقیقت انکارناپذیر است که در مردم کشور ما، انسانیت، اخلاق و نوع دوستی حتی در مواجهه با یک قاتل نادم از جرم هم نمود داشته و یک ارزش محسوب می گردد.

دادیار اجرای احکام دادگستری اهواز اعلام کرد: گرچه قصاص حق اولیای دم است اما گذشت از حق دینی، معامله با خدا است و قطعا این فرهنگ گذشت، از ارزشمندترین ابعاد ارزشی و رفتاری جامعه اسلامی ما است.

محمود عباسی اصل مدیر زندان سپیدار اهواز نیز با اشاره به کوشش های انجام شده برای جلب رضایت خانواده مقتول گفت: مهر و رافت اسلامی همیشه در جامعه راهگشا بوده است و این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می گردد.

وی در توضیحاتی درباره محکوم علیه (محمد - م) که از سال 88 به جرم قتل در زندان به سر می برد، اضافه نمود: با کوشش های انجام شده توسط کمال زاده رئیس اجرای احکام قصاص استان خوزستان و شیخی نماینده دادستان توانستیم رضایت خانواده های مقتول را در آخرین لحظات اجرای حکم به دست بیاوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رهایی محکوم به قصاص پای چوبه دار پس از 11 سال حبس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهایی محکوم به قصاص پای چوبه دار پس از 11 سال حبس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید