دستور عبدالمهدی به نیروهای امنیتی برای رفتار مسئولانه با تظاهرات کنندگان

به گزارش وبلاگ پوشه، سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق بیان کرد که نخست وزیر این کشور به نیروهای امنیتی عراق دستور داده است که برخورد مسئولانه ای با تظاهرات کنندگان داشته باشند.

دستور عبدالمهدی به نیروهای امنیتی برای رفتار مسئولانه با تظاهرات کنندگان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه، وزارت کشور عراق امروز پنجشنبه دوم آبان ماه برای تظاهرات روز سوم آبان بیانیه صادر کرد.

خالد المحنا سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق با قرائت این بیانیه گفت: سرویس های وزارت [کشور] در وضعیت هشدار قرار خواهند داشت تا آماده حمایت از تظاهراتی باشند که روز آدینه برگزار خواهد شد.

المحنا توضیح داد که سرویس های وزارت کشور عراق همچنین قصد دارند امنیت مسیرهایی را تأمین نمایند که شهروندان، در آن دست به تظاهرات خواهند زد.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که نخست وزیر و وزیر کشور به همه نیروهای امنیتی دستور داده اند که برخورد مسئولانه ای با تظاهرات نمایندگان داشته باشند.

نخست وزیر و وزیر کشور همچنین به نیروهای امنیتی دستور دادند که بر اساس، اصول حقوق بشر با تظاهرات نمایندگان برخورد کننند و برای حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز، به این دستورات پایبند باشند.

به گفته الحنا، با توجه به درس های تظاهرات های گذشته، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و نیروهای امنیتی و تظاهرات نمایندگان به شدت مطلع هستند که باید این تظاهرات مسالمت آمیز باشد و از هر گونه خشونت، دوری گردد.

سخنگوی وزارت کشور عراق ادامه داد: شهروندان کاملا حق دارند ابراز نظر نمایند و موضعگیری داشته باشند. مسئولیت نیروهای امنیتی نیز تأمین امنیت تظاهرات و حفظ منافع شهروندان است.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد که نیروهای حافظ قانون با همکاری شهروندان، این مسئولیت را انجام خواهند داد؛ زیرا همه بر لزوم صلح و ثبات و کنار گذاشتن اشتباهات گذشته تأکید دارند.

شهرهای جنوبی عراق چندی پیش، عرصه تظاهرات بود. بخشی از تظاهرات ها، جنبه اعتراض به وضعیت معیشتی و فساد در ساختار اداری این کشور بود، ولی بخش دیگر آن، تحت رهبری کشورهای خارجی قرار داشت.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "دستور عبدالمهدی به نیروهای امنیتی برای رفتار مسئولانه با تظاهرات کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور عبدالمهدی به نیروهای امنیتی برای رفتار مسئولانه با تظاهرات کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید