جنگ لفظی متحدان عربستان و امارات در یمن

به گزارش وبلاگ پوشه، معاون رئیس شورای انتقالی جنوب در یمن، که از حمایت امارات برخوردار است، توضیح داد که متحد عربستان سعودی با استفاده از طولانی کردن جنگ و قطع خدمات مردم یمن امرار معاش می نماید و به حیات خود در این کشور ادامه می دهد.

جنگ لفظی متحدان عربستان و امارات در یمن

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه، پس از اعلام خود مختاری المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب)که از حمایت امارات عربی متحده برخوردار است، هانی بن بریک معاون رئیس این شورا، امروز (دوشنبه)، توضیح داد که دولت منصور هادی با طولانی کردن جنگ و قطع خدمات از مردم یمن امرار معاش می نماید.

در همین ارتباط، ، مردم شهر عدن، پس از قطعی برق این شهر، که به دنبال سوء مدیریت دولت مستعفی یمن به جود آمده بود، دست به اعتراض و شورش زدند (جزئیات بیشتر).

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در شامگاه ششم اردیبهشت همزمان با بیانیه رئیس این شورا -مقیم در امارات- درباره اعلام خودمختاری در جنوب یمن، تحرکات نظامی خود را در عدن شروع کردند.

ائتلاف سعودی نیز بامداد امروز (دوشنبه) در واکنش به این موضوع بیانیه ای صادر کرد و از شورای انتقالی خواست از تصمیم خود صرف نظر کند (جزئیات بیشتر).

تشکیل هیأت رئیسه شورای انتقالی جنوب در یازدهم می 2017 اعلام شد و ریاست این شورا را عیدروس الزبیدی بر عهده دارد؛ الزبیدی فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن است و پیش تر پست استانداری یمن را بر عهده داشته است. فرماندهی شورای انتقالی جنوب را 26 نفر از جمله هانی بن بریک بر عهده دارد؛ بن بریک به عنوان نائب رئیس شورای انتقالی جنوب نزدیک به مقامات امارات است.

دولت سعودی در دی ماه سال گذشته (1398) پس از ماهها جنگ و درگیری شدید میان دولت مستعفی منصور هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب، توانست طرفین را در ریاض گرد هم آورد و سران دو طرف را مجبور به امضای توافق ریاض کند. توافقی که از همان روزهای ابتدایی امکان عملی نشدن آن روشن بود و تا کنون نیز عمده بندهای آن اجرا نشده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جنگ لفظی متحدان عربستان و امارات در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ لفظی متحدان عربستان و امارات در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید