بارش باران در نواحی جنوبی کشور

به گزارش وبلاگ پوشه، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی منطقه ها، رگبار و رعد و برق در برخی استان ها اطلاع داد.

بارش باران در نواحی جنوبی کشور

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در جنوب شرق کشور به ویژه در بخش هایی از استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و شمال و شرق فارس رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: در بخش هایی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران و مازندران و در منطقه های از غرب اصفهان، جنوب مرکزی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز آدینه (اول اردیبهشت) با گذر امواج تراز میانی در نواحی شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد بعلاوه در این روز در بخش هایی از مرکز کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه (2 و 3 اردیبهشت) برای غرب و مرکز سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد انتظار می رود. روز یکشنبه شدت بارش در غرب کشور افزایش می یابد.

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه در منطقه ها شرقی کشور به خصوص شمال استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد شدید رخ می دهد که در بعضی نقاط موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا می گردد.

وی اضافه کرد: از امروز در بیشتر منطقه ها کشور روند افزایش تدریجی دما شروع می گردد. از امروز تا آدینه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و از شنبه در این نواحی روند کاهشی دما پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان از امروز تا یکشنبه شرق دریای عمان و روز آدینه تنگه هرمز مواج پیش بینی می گردد. دریای خزر نیز از اواخر وقت آدینه و طی روز شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران کمی ابری و از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد و روز آدینه (اول اردیبهشت) نیمه ابری و وزش باد با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد شدید با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو

به "بارش باران در نواحی جنوبی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در نواحی جنوبی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید