آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرنگاران : افزایش سکته های ناگهانی در جوانان و میانسالان، می تواند یکی از عارضه های بیماری کووید19 باشد.

آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از وبلاگ پوشه ،فرناز مشیری متخصص زنان بیان نمود: هر چه زمان بیشتری از پاندمی کووید 19 می گذرد، زوایای نهفته بیشتری از این بیماری آشکار می شود و در جدیدترین گزارش ها، پزشکان در مورد احتمال افزایش وقوع حوادث عروقی مغزی به دنبال ابتلا به کروناویروس هشدار داده اند.

او ادامه داد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بیماری کرونا، با روش هایی نامعمول موجب تشکیل لخته خون در شریان های بزرگ شده و می تواند به حوادث عروقی از جمله سکته مغزی ایسکمیک منتهی شود.

مشیری همچنین ادامه داد: به گفته توماس اکسلی جراح مغز و اعصاب مجتمع درمانی مونت سینای نیویورک، در دو هفته گذشته، در جریان پاندمی بیماری کووید - 19، سکته های ناگهانی در میان افراد جوان، هفت برابر افزایش یافته است و این در حالی است که این بیماران، ریسک فاکتور و سابقه بیماری زمینه ای نداشتند و آزمایش تشخیصی بیماری کرونا، در همه بیماران مثبت بوده است؛ همچنین بیشتر بیماران، پیش از وقوع حوادث عروقی با علایم خفیف بیماری کووید 19، در خانه بوده و نیازی به بستری نداشتند.

او ادامه داد: او و گروه همکارانش از مردم درخواست می کنند که مراقب نشانه های درگیری عروقی، در زمینه ابتلا به ویروس کورونا باشند و در صورت شک به سکته مغزی، سریع با خدمات اورژانس بیمارستانی تماس بگیرند.

مشیری درباره عوامل وقوع سکته مغزی درمیان افراد مبتلا به کرونا گفت: برای یادآوری نشانه های هشدار دهنده وقوع سکته مغزی از سرنخ های این کلمه کمک بگیرید:FAST به این معنی که:

F: Face drooping در افتادگی صورت

A: Arm weakness در ضعف بازو

S: Speach difficulty در اختلال تکلم

T: Time for call وقت آن است با اورژانس تماس بگیرید.

منبع: اقتصادنیوز

به "آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید